- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

فرابورس ایران می تواند موتور محرکه اقتصاد ایران باشد/ ضرورت و امکان معاملات رمز ارزها، مسکن و سایر معاملات بازارهای ثانویه در فرابورس

کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه فرابورس ایران می تواند موتور محرکه اقتصاد ایران باشد بر ضرورت انجام معاملات رمز ارزها، مسکن و سایر معاملات بازارهای ثانویه در فرابورس تاکید کرد.

 

*** فرابورس موتور محرکه اقتصاد ایران

 

به گزارش پژواک [1]، مهدی رباطی در جدیدترین پیام خود در صفحه شخص‌ با بیان اینکه، فرابورس هرچند همنام بورس است ولی حیطه فعالیت بسیار گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد که در بورس ممکن نیست در حدی که فرابورس ایران می‌تواند موتور محرکه و مبدا تحول اقتصاد کشور باشد که متاسفانه تاکنون به آن توجه جدی نشده است.

 

وی در ادامه پیرامون ظرفیت های فرابورس، اضافه کرد:
مسیر هدایت نقدینگی کشور به سمت فعالیت‌های مولد و حتی انجام معاملات مسکن و رمز ارز در این بازار را می توان به عنوان ظرفیت های بزرگ فرابورس معرفی کرد.

 

*** چند سوال مهم از مسئولان

 

رباطی در ادامه خطاب به مسئولان این حوزه چند سوال مهم را مطرح کرد.

 

وی اظهار داشت:
به چه دلیل معاملات رمز ارزها و سایر معاملات بازارهای ثانویه باید خارج از فرابورس دنبال شود؟
به چه دلیل مسیر عرضه اولیه شرکت ها باید بیش از یک ماه در سیستم زمان ببرد؟
این چراها و بسیاری چراهای دیگر که اگر پاسخ داده شود، می‌تواند عاملی برای ایجاد رونق اقتصادی باشد.

 

*** چند توصیه به دولتمردان

 

به گزارش پژواک، کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان پیام های خود، خطاب به دولتمردان، اظهار داشت:
دولت محترم و جناب آقای رئیسی از این مسیر و توجه جدی به فرابورس می توانند اقتصاد کشور را متحول و بازار سرمایه را به صورت اساسی تقویت نموده و همچنین تامین مالی قابل توجهی را برای دولت فراهم نمایند، موضوعی تخصصی که نیازمند انتصاب های دقیق و کارشناسی در این حوزه است.

 

 

انتهای پیام///