- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

کلیدی‌ترین مؤلفه در بازار سرمایه/ ارزش فعلی بازار سرمایه حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به کلیدی‌ترین مؤلفه در بازار سرمایه، ارزش فعلی این بازار را حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

 

*** کلیدی ترین مؤلفه در بازار سرمایه

 

به گزارش پژواک [1]، مجید عشقی در نشست با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، ثبات را کلیدی ترین مؤلفه در بازار سرمایه دانست و اظهار داشت:

مهم‌ترین عاملی که به نگرانی‌ها در بازار سرمایه دامن می‌زند، بی ثباتی است و البته این در حالی است که متغیرهای کلان بازار سرمایه در شرایط مطلوبی است.

با این وجود امیدوارم با حضور دکتر صالح آبادی در کسوت ریاست کلی بانک مرکزی زبان مشترک بین هر دو بازار بهبود یابد.

 

*** ارزش بازار سرمایه

 

وی در خصوص شرایط بازار سرمایه، گفت:

در حال حاضر ارزش بازار سرمایه حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و کوچک‌ترین تغییری در آن حائز بسیار اهمیت و در حوزه بسیار گسترده، اثرگذار خواهد بود. وی در همین راستا، تشکیل شورای ثبات مالی را یک ضرورت دانست و گفت در حال حاضر، خلأ چنین شورایی، به وضوح احساس می شود.

 

*** اثرگذاری مستقیم سیاست های پولی بر بازار سرمایه

 

به گزارش پژواک، رئیس سازمان بورس در پایان با اشاره به ضرورت پیش بینی پذیر بودن بازار، به اثرگذاری مستقیم سیاست های پولی بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت:

موضوعاتی همچون نرخ ارز و نرخ تسعیر، نرخ سود بین بانکی و انتشار اوراق دولت، از جمله موضوعات حائز اهمیت برای بازار سرمایه است.

در حال حاضر حجم و تنوع بازار سرمایه به گونه ای است که در تمام حوزه ها فعال است و فکر می‌کنم هیچ تصمیمی در دولت اتخاذ نمی‌شود، مگر اینکه با بازار سرمایه مرتبط باشد و امیدوارم تشکیل مشترک بین بانک مرکزی و سازمان بورس در این باره راهگشا باشند.

 

 

انتهای پیام///