- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

سرقت محموله کاملی از کارت‌های گرافیکی EVGA RTX

گروهی از سارقان، کامیونی حاوی محموله‌ای کامل از کارت‌های گرافیک EVGA RTX سری ۳۰ را به سرقت بردند.

 

*** سرقت محموله کاملی از کارت‌های گرافیکی EVGA RTX 

 

به گزارش پژواک [1]، گروهی از سارقان، کامیونی حاوی محموله‌ای کامل از کارت‌های گرافیک EVGA RTX سری ۳۰ را به سرقت بردند که هنوز تعداد کارت‌های گرافیکی به سرقت رفته، مشخص نیست.

علاوه بر مشکلاتی که کمبود تراشه در جهان برای دستیابی به کارت‌های گرافیکی ایجاد کرده‌‌اند، حالا سارقان نیز به این بحران دامن زده و وضعیت را خراب‌تر کرده‌اند.

به گزارش verge و براساس پستی که جیکوب فریمن، مدیر محصول EVGA، در فرومی منتشر کرده است، گروهی از سارقان، کامیونی حامل محموله کاملی از کارت‌های گرافیک EVGA RTX سری ۳۰ را به سرقت بردند.

این کارت‌های گرافیکی از مرکز توزیع EVGA در سانفرانسیسکو به جنوب کالیفرنیا در حال انتقال بودند که مورد حمله سارقان قرار گرفتند؛ هنوز تعداد کارت‌های گرافیکی به سرقت رفته، مشخص نشده است.

این شرکت اعلام کرده است که اگر کاربری کارت گرافیکی از این سری را خرید و در مورد دزدی بودن یا نبودن آن شک داشت، می‌تواند با مراجعه به صفحه مشاهده وضعیت گارانتی آن کارت و وارد کردن شماره سریال کارت خود، وضعیت آن را مشاهده کند، همچنین می‌تواند با وارد کردن درست اطلاعات مربوط به کارت گرافیک خود در بخش محصولات من این وب‌سایت، از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کند.

در این پست به کاربران هشدار داده شده است که خرید یا دریافت کالایی از این محموله، پنهان کردن، فروش، احتکار یا همکاری در انجام این اقدامات، عملی غیرقانونی محسوب می‌شود و این شرکت هیچ به‌روز‌رسانی یا ضمانتی برای کارت‌های دزدیده شده ارائه نخواهد داد.

فریمن به دلیل تحقیقات پلیس، جزئیات بیشتری درباره این سرقت منتشر نکرد، اما اعلام کرد که اگر کاربری سوالی درباره این سرقت داشت یا اطلاعاتی به‌دست آورد، می‌تواند با استفاده از آدرس ایمیل stopRTX30theft@evga.com با این شرکت تماس بگیرد.

این سرقت، اولین سرقت محموله بزرگی از کارت‌های گرافیک نیست و احتمالا آخری هم نخواهد بود.

با افزایش بحران کمبود تراشه در جهان، کارت‌های گرافیکی هدف اصلی سارقان و دلالان قرار گرفته‌اند، برای مثال اواخر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) محموله‌ای به ارزش حدود سیصد و چهل هزار دلار از کارت‌های گرافیک جی‌فورس RTX 3090s از کارخانه ام‌اس‌آی چین به سرقت رفت.

قیمت کارخانه‌ای که برای کارت گرافیکی مدل RTX 3090 در نظر گرفته شده بود، هزار چهارصد و نود و نه دلار بود، اما دلالان بعد از سرقت این محموله از فرصت استفاده کردند و این محصول را با قیمتی برابر با دو هزار دلار یا حتی بیشتر برای فروش قرار دادند.

 

 

انتهای پیام///