- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

نقشه راه سازمان دیجیتال و نوآور تدوین می‌شود

نقشه راه و طراحی الگوی حرکت به سمت سازمان دیجیتال و نوآور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست تدوین است.

 

*** نقشه راه سازمان دیجیتال و نوآور تدوین می‌شود

 

به گزارش پژواک [1]، پروژه «تبیین الزامات، تدوین نقشه راه و طراحی الگوی حرکت به سمت سازمان دیجیتال و نوآور» در گروه خدمات و محتوای الکترونیکی پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست انجام است.

 

نسرین دسترنج مجری پروژه و مدیر گروه خدمات و محتوای الکترونیکی پژوهشکده فناوری اطلاعات با بیان اینکه این پروژه با توجه به اعلام نیاز شرکت ارتباطات زیرساخت و در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده در حال انجام است، گفت:

شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور ایجاد یک شرکت بهره‌ور، پویا و هوشمند در ارائه سرویس‌های مورد نیاز مشتریان، حرکت به سمت سازمان دیجیتال و نوآور را آغاز کرده است.

انجام این پروژه در ۵ فاز برنامه‌ریزی شده است.

فاز اول تدوین برنامه مدیریت پروژه است و چهار فاز بعدی که بخش‌های اصلی پروژه را در برمی‌گیرند، شامل تدوین نقشه‌راه و الگوی تحول دیجیتال شرکت ارتباطات زیرساخت، ارائه چارچوب مدیریت نوآوری، طراحی سامانه داشبورد مدیریتی شرکت زیرساخت و برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه است.

 

مدیر گروه خدمات و محتوای الکترونیکی پژوهشکده فناوری اطلاعات تصریح کرد:

با توجه به سرعت تغییرات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین نیاز به ایجاد چابکی در روند برنامه‌ریزی و نقش‌آفرینی در این حوزه، با اجرای این پروژه انتظار می‌رود موانع و چالش‌های پیش‌روی تحقق سازمان دیجیتال مانند درک مفهوم تحول دیجیتال، رهبری و حکمرانی دیجیتال، فرهنگ دیجیتال، مهارت و استعداد دیجیتال، شناسایی شده و با برنامه‌ای مدون و منسجم، نقشه‌راه حرکت به سوی آن تدوین شود.

در این پروژه به این سوالات پاسخ داده خواهد شد که جایگاه فعلی شرکت ارتباطات زیرساخت مبتنی بر معیارهای سازمان دیجیتال و نوآور کجاست؟ الگوی بومی سازمان دیجیتال برای شرکت زیرساخت کدام است؟

نقشه‌راه و برنامه عملیاتی برای تحقق سازمان دیجیتال در شرکت زیرساخت شامل چه گام‌ها و موضوعاتی است؟

فرایند مدیریت نوآوری شرکت زیرساخت چه ویژگی‌ها و مراحلی دارد؟

 

دسترنج در پایان، اظهار داشت:

با اجرای موفق این پروژه انتظار می‌رود مسیر ارتقا وضعیت فعلی شرکت ارتباطات زیرساخت برای گذار به سازمان دیجیتال و نوآور ترسیم شده و فرایند تصمیم‌گیری و سطح دانش در خصوص موضوعات مرتبط با سازمان دیجیتال و نوآور در شرکت ارتباطات زیرساخت ارتقا یابد.

 

 

انتهای پیام///