- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

پای فعالان صنعت سینمای روسیه نیز به فضا باز شد

روسیه برای تهیه فیلم سینمایی «The Challenge» گروه فیلمبرداری حرفه‌ای خود را شامل یکی از بازیگران معروف این کشور به همراه تهیه کننده با فضاپیمای سایوز به فضا فرستاد.

 

*** پای فعالان صنعت سینمای روسیه نیز به فضا باز شد

 

به گزارش پژواک [1]، روسیه سه مسافر خود را با یک فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد که یکی از آن‌ها «یولیا پرسیلد» بازیگر روس و دیگری «کلیم شپینکو» تهیه‌کننده فیلم است که برای فیلمبرداری صحنه‌هایی از یک فیلم در بین خدمه پرواز حضور داشتند. آن‌ها اولین گروه فیلمبرداری هستند که از ISS دیدن کرده‌اند.

پرسیلد و شپینکو تنها ۱۲ روز در ایستگاه خواهند ماند و صحنه‌های فیلمی تحت عنوان The Challenge را فیلمبرداری می‌کنند. داستان فیلم درباره یک پزشک روسی با بازی پرسیلد است که باید برای درمان یک فضانورد بیمار به ایستگاه فضایی سفر کند و شیپنکو نیز روی فیلمبرداری و نورپردازی کار خواهد کرد.
به همراه آ‌ن‌ها «آنتون شکاپلروف» نیز به ایستگاه فضایی سفر کرده که تا بهار در آنجا زندگی خواهد کرد و برای شرکت فضایی روسی Roscosmos تحقیقاتی را انجام دهد. او همچنین به همراه دو فضانورد دیگر که هم اکنون در ایستگاه حضور دارند، نقش‌های جزئی را در فیلم بازی خواهند کرد.
ماموریت این خدمه ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه (به وقت تهران) روز سه شنبه با بلند شدن موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان آغاز شد. همچنین ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای آن‌ها طبق برنامه پیش نرفت و در حالی که کپسول سایوز به تنهایی می‌توانند به ISS متصل شود، شکاپلروف مجبور شد کنترل فضاپیما را به صورت دستی به عهده بگیرد. با این وجود، او با موفقیت کپسول را به ایستگاه متصل کرد.
گروه فیلمبرداری روسی ممکن است اولین عوامل تولید فیلم باشند که طی چند سال آینده به فضا سفر کرده‌اند. در ۲۰ مهر ماه نیز قرار است «ویلیام شاتنر» با موشک نیو شپرد شرکت بلو اوریجین به سمت لبه فضا پرواز کند، هرچند او در واقع به مدار وارد نخواهد شد. همچنین طبق برخی گزارش‌ها «تام کروز» بازیگر مشهور هالیوود ممکن است روزی برای فیلمبرداری به فضا برود، اما هنوز چیزی تایید نشده است.
 
 
 
انتهای پیام///