- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

احتمال رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو در ماه جاری میلادی

نسل جدید مک‌بوک پرو به احتمال زیاد در ماه جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

 

*** رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو 

 

به گزارش پژواک [1]، اپل چندین هفته پیش با برگزاری مراسم «کالیفرنیا استریمینگ» از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ و دو آیپد رونمایی کرد، اما برخلاف برخی انتظارات در آن خبری از نسل جدید مک‌بوک پرو نبود. با این وجود به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها به دنبال معرفی این لپ‌تاپ‌های جدید تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ هستند و حالا طبق گزارش جدید بلومبرگ، احتمالا در ماه جاری میلادی شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود.

مدت‌ها است شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل جدید مک‌بوک پرو هستیم. این محصولات در نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه جدید M1X، طراحی تازه و نمایشگر باکیفیت‌تر از راه می‌رسند.
کوپرتینویی‌ها سال گذشته میلادی در ماه نوامبر رویدادی برای رونمایی از مک‌بوک پرو جدید و چیپ M1 برگزار کردند، اما پیش از آن شاهد برگزاری چنین مراسم‌هایی در ماه اکتبر بودیم. در همین راستا بطور دقیق نمی‌دانیم امسال کوپرتینویی‌ها چه برنامه‌ای در سر دارند و چه زمانی را برای برگزاری چنین رویدادی درنظر گرفته‌اند. با این حال گزارش اخیر بلومبرگ از احتمال معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو در ماه جاری میلادی خبر می‌دهد.
به باور «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ مک‌بوک پرو M1X ظرف یک ماه آینده معرفی خواهد شد. به گفته وی، اپل معمولا از محصولات جدید مک در ماه اکتبر رونمایی می‌کند، بنابراین احتمالا طی چندین هفته آینده و در ماه جاری میلادی شاهد معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو باشیم.
 
 

*** معرفی مک مینی جدید

 
 
به گزارش پژواک، «تراشه M1X اپل که از نظر گرافیکی و عملکرد بالاتر از M1 قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد.
احتمالا برای اولین بار این چیپ را همراه با نسل جدید مک‌بوک پرو در ماه آینده میلادی و مک‌ مینی قدرتمند ببینیم.
تراشه M1X در دو نسخه توسعه یافته که هردوی آن‌ها از پردازنده ۱۰ هسته‌ای بهره می‌برند، اما از نظر گرافیک با یکدیگر تفاوت دارند.
یکی از این نمونه‌ها به ۱۶ هسته گرافیکی مجهز شده و دیگری ۳۲ هسته گرافیکی دارد.»
گزارش‌های گذشته از احتمال معرفی مک مینی جدید با طراحی تازه همراه با مک‌بوک پرو M1X اشاره کرده بودند.
البته احتمالا در این رویداد با نسل سوم ایرپاد هم روبه‌رو خواهیم شد.
در صورتی که کوپرتینویی‌ها به دنبال برگزاری چنین مراسمی در ماه جاری میلادی باشند، در روزهای آینده دعوتنامه آن را برای اهالی رسانه ارسال خواهند کرد.
این رویداد هم به احتمال بسیار زیاد بطور مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام///