- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به گوگل لنز مجهز می‌شود

گوگل به عنوان بخشی از بروزرسانی‌های خود قصد دارد در ماه‌های آینده، گوگل لنز را به نسخه دسکتاپ مرورگر کروم اضافه کند.

 

*** نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به گوگل لنز مجهز می‌شود

 

به گزارش پژواک [1]، گوگل به عنوان بخشی از بروزرسانی‌های خود قصد دارد در ماه‌های آینده، گوگل لنز را به نسخه دسکتاپ مرورگر کروم اضافه کند تا کاربران بدون نیاز به موبایل بتوانند در نمایشگر سیستم کامپیوتری خود به گوگل لنز دسترسی داشته باشند.

کاربران برای دسترسی به گوگل لنز در مرورگر کروم، فقط کافی است روی وب‌سایت مربوطه راست کلیک کرده و جستجو با Lens را انتخاب کنند تا قسمتی از صفحه‌ای که می‌خواهند مورد بررسی قرار بدهند، انتخاب کنند. سپس نتایج برای آنها نمایش داده می‌شود. این قابلیت قرار است به زودی و طی‌ماه‌های آینده در دسترس تمامی کاربران مرورگر کروم در سراسر جهان قرار گیرد.
 
همچنین این شرکت قصد دارد اوایل سال ۲۰۲۲ با بروزرسانی گوگل لنز و به کمک فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نتایج جستجو را بهبود بخشد. کاربران هنگام استفاده از گوگل لنز ، علاوه بر گرفتن دوربین مقابل سوژه مورد نظر خود، می‌توانند سوال خود را نیز به صورت تایپ شده مطرح کنند و به نتایج بهتر و دقیق‌تری در جستجو دست پیدا کنند و به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنند.
 
برای مثال اگر در مورد نحوه تعمیر یکی از قطعات دوچرخه سوال دارید، می‌توانید به راحتی نز دوربین را در مقابل قطعه مورد نظر گرفته و سپس علاوه بر استفاده از گوگل لنز، سوال مورد نظر خود را در قیمت مربوطه تایپ کنید. حتی اگر نام آن قطعه را نمی‌دانید هم می‌توانید سوال را به صورت مکتوب در کنار تصویر بپرسید.
 
با کمک ارتقا قابلیت‌های جستجوی گوگل لنز، کاربران تجربه کاربری بهتری در اختیار خواهند داشت. وقتی کاربران می‌توانند سوال خود را به صورت مکتوب نیز ارسال کنند، نتایج جستجوها محدودتر می‌شود و به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا خواهند کرد.
فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی طی سال‌های اخیر توانسته دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته باشد و گوگل نیز با همین رویکرد قصد دارند تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند.
 
 
نویسنده: فائزه رجبی
 
 
 
انتهای پیام///