- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تشکیل کارگروهی در دولت برای حمایت از اقتصاد دیجیتال/ عرضه شرکت‌های نوآفرین در بازار سرمایه تا دو ماه آینده

وزیر ارتباطات از تشکیل کارگروهی در دولت برای حمایت از اقتصاد دیجیتال خبر داد.

 

*** ضرورت تکیه بر دانش و فناوری‌های نو

 

به گزارش پژواک [1]، عیسی زارع پور در دیدار با فعالان و مدیران کسب و کارهای نوآفرین با اشاره به اینکه مشکلات کشور با تکیه بر دانش و فناوری‌های نو حل می‌شود، گفت:

تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی این است که فعالان بخش خصوصی را جدی بگیریم چرا که شما پیشران توسعه و حافظ استقلال کشور هستید.

ما در حال حاضر پلتفرم‌های خوبی در کشور داریم که بدون وابستگی و با دانش و تخصص نیروی داخلی به مرحله بلوغ خود رسیده اند و بسیاری از مشکلات کشور در حوزه های متعدد را حل و تحریم‌ها را بی‌اثر و تبدیل به فرصت کرده اند.

به اعتقاد ما پلتفرم‌ها نقش بسیار مهمی را در حکمرانی نوین ایفاء می کنند و مرز کشورها در فضای مجازی جایی است که پلتفرم های آنها کاربر فعال دارند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

هر جا که به جوانان اعتماد کردیم و خواستیم، آنها فعل خواستن ما را تبدیل به توانستن کردند و در نهایت برای کشور قدرت و ثروت تولید کردند و جوانان نخبه ما مولفه قدرت برای ما هستند.

 

*** تشکیل کارگروهی در دولت برای حمایت از اقتصاد دیجیتال

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه رفع مشکلات قضایی استارتاپ ها خاطرنشان کرد:

برای رفع این مشکل کارگروه حمایت قضایی تشکیل می‌دهیم و بر اساس تجربه‌ حضور در قوه قضاییه، انشالله این مشکلات را با تعامل حل می کنیم.

کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید حقوق و تکالیف قانونی خود را بدانند، تا با آرامش بیشتر و نگاه بلندمدت فعالیت کنند.

ما باید به دنبال ارتقای جایگاه و حفظ استقلال کشورمان در این فضا باشیم و اگر کسب و کارهای پیشرو در حوزه فضای دیجیتال داشته باشیم حتما می توانیم روند مهاجرت نخبگان را هم متوقف و یا حتی معکوس کنیم.

 

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به حوزه اقتصاد دیجیتال تصریح کرد:

کارگروهی در سطح دولت با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از اقتصاد دیجیتال تشکیل خواهد شد.

 

*** دستور وزیر ارتباطات برای عرضه شرکت‌های نوآفرین در بورس

 

به گزارش پژواک، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان به معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه دستور داد تا موانع حضور شرکت های نوآفرین در بازار سرمایه را بررسی و برای حل آنها راهکار ارائه دهند و ابراز امیدواری کرد که طی یکی دو ماه آینده شاهد حضور نخستین شرکت‌ها در بورس باشیم.

انتهای پیام///