- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

اینترنت اشیاء چه کمکی به انسان می‌کند؟

اینترنت اشیاء می‌تواند وسیله‌ای برای سود و راحتی بیشتر و استفاده بهتر از منابع، حفظ انرژی و محیط‌زیست در آینده‌ای نه‌چندان دور باشد.

 

*** اینترنت اشیاء چه کمکی به انسان می‌کند؟

 

به گزارش پژواک [1]، زمانی که پیامکی دریافت می‌کنید که تخم‌مرغ تمام شده طبیعتاً این پیامک از طرف یکی از افراد خانه است اما در حال حاضر با پدیده‌ای مواجه هستیم که به یخچال خانه‌تان هم امکان ارسال این پیام را می‌دهد.

اینترنت اشیاء یا IOT پدیده‌ای است که به کمک آن، میلیون‌ها دستگاه می‌توانند به اینترنت متصل شوند و با یکدیگر سیستم هوشمندی را شکل بدهند که اطلاعات را به اشتراک بگذارند و تحلیل کنند. این فناوری می‌تواند کسب‌وکار و حتی زندگی ما را دگرگون کند. از مصرف هدفمند انرژی گرفته تا تجربه یک خرید جذاب یا حتی بهینه‌سازی محصولاتی باکیفیت‌تر با زمانی کوتاه‌تر و هزینه کمتر. 
دوربین هوشمند ترافیکی را در نظر بگیرید که می‌تواند مسیرها را به‌صورت لحظه‌ای موردبررسی قرار دهد و اطلاعات به دست آمده را با داده‌های سایر دوربین‌های ترافیکی ترکیب کند و بعد به بهترین شکل تحلیل کند و در اختیار شهروندان قرار دهد. این فرایند به شما کمک می‌کند که با انتخاب مسیری کم‌‌ترافیک‌ به‌موقع به برنامه کاری خود برسید. این تنها یک نمونه از هزاران کاربرد دستگاه‌هایی است که از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند و اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند. نمونه ساده دیگر یخچال خانه‌تان است که می‌تواند بااتصال به اینترنت، خودش به فروشگاه محله احتیاجات شما را اعلام کند. به نظر شما در زندگی پرمشغله امروزی IOT چه باری را می‌تواند از دوش کاربران بردارد؟ 
اینترنت اشیاء می‌تواند وسیله‌ای برای سود و راحتی بیشتر و استفاده بهتر از منابع، حفظ انرژی و محیط‌زیست در آینده‌ای نه‌چندان دور باشد.

انتهای پیام///