- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری

مدیران گوگل و مایکروسافت پس از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در جلسه‌ای با حضور مدیران برجسته حوزه فناوری، وعده دادند که مجموعاً ۳۰ میلیارد دلار در زمینه پیشرفت‌های امنیت سایبری در طی پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 

*** سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری

 

به گزارش پژواک [1]، گوگل اعلام کرده ۱۰ میلیارد دلار و مایکروسافت به ۲۰ میلیارد دلار جهت ارتقاء سطح امنیت سایبری و پیشرفت‌های مرتبط با آن هزینه می‌کنند.

 

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت در توییتر اعلام کرده است که از رقم اعلام شده، ۱۵۰ میلیون دلار برای توسعه تیم آموزش مایکروسافت جهت کمک به ادارات دولتی آمریکا برای بهبود سیستم‌های امنیتی صرف خواهد شد. همچنین همکاری مایکروسافت با کالج‌های منطقه‌ای و نهادهای غیر انتفاعی افزایش پیدا می‌کند.

 
دیدار صورت گرفته با حضور مدیران چندین شرکت برجسته فناوری در ایالات متحده همراه با رییس جمهور این کشور صورت گرفت و در آن پیرامون حملات سایبری علیه سازمان‌های دولتی و زیر ساخت‌های انرژی مانند خط لوله کلونیال بحث شد و شرکت‌ها خبر از سرمایه‌گذاری هنگفت خود جهت جلوگیری از تکرار چنین رویدادهایی دادند.
 
 
***
 
 
به گزارش پژواک، در سوی دیگر گوگل روی امنیت نرم‌افزارها و زنجیره تامین آن‌ها تمرکز خواهد کرد و لایه امنیتی متن باز توسعه می‌دهد.
این شرکت فرصت‌های آموزشی خود را در اختیار بیش از صد هزار شهروند ایالات متحده در طی سه سال آینده قرار خواهد داد تا بتوانند در حوزه امنیت سایبری، دوره‌های لازم را طی کنند.
اپل هم قصد دارد با توسعه همکاری خود با تامین‌کنندگان قطعات و محصولات، فرایندهای احراز هویت چند مرحله‌ای را گسترش دهد و آموزش‌های امنیتی بیشتری را ارائه کند.
آمازون نیز اعلام کرده است که قصد دارد احراز هویت چند مرحله‌ای را به صورت رایگان روی تمامی دستگاه‌های متصل به آمازون وب سرویس فعال کند و از سواد امنیت کافی تمامی کارکنان خود اطمینان خاطر کسب نماید.
آموزش‌های لازم از سوی آمازون در اختیار عموم افراد هم قرار خواهد گرفت. سایر شرکت‌ها مانند IBM هم در توسعه پیشرفت‌های امنیتی نقش خواهند داشت.

انتهای پیام///