- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دفاع از برنامه‌های خود به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع دولت سیزدهم چه گفت؟

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع دولت سیزدهم پس از سخنرانی نمایندگان کمیسیون‌‌های امنیت ملی و صنایع، موافق و مخالف به تشریح و دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

 

*** امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر پیشنهادی دفاع دولت سیزدهم

 

به گزارش پژواک [1]، در جلسه رای اعتماد به امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع دولت سیزدهم، پس از سخنرانی نمایندگان موافق، مخالف و کمیسیون‌‌های امنیت ملی و صنایع، نوبت به وزیر پیشنهادی برای دفاع از خود و برنامه‌هایش رسید.

 

*** خدمت در دولت انقلابی و مردمی مایه افتخار است

 

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با حضور در جایگاه با بیان اینکه امیدوارم عاقبت من هم ختم به شهادت شود، از امیرسرتیپ حاتمی قدردانی کرد و گفت:
از برادرم امیرسرتیپ حاتمی تشکر می کنم که تلاش های شبانه روزی و همتی در ارتقاع وزارت دفاع داشت. از رئیس جمهور نیز به واسطه اعتمادش به بنده قدردانی می کنم.
 
وی با بیان اینکه خدمت در دولت انقلابی و مردمی مایه افتخار و همکاری و پاسخ گویی در فضای اطمینان بخش مجلس انقلابی مایه مباهات است، افزود:
نیروهای مسلح بیش از هر زمان دیگر در یک انسجام راهبردی و همدلی و تعامل همه جانبه در مجموعه سازمان ها و نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج مستضعفان و وزارت دفاع در هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارند و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا آماده حضور در تمام صحنه های دفاعی، سازندگی، جهاد همه جانبه و مواجهه با دشمنان و شرارت ها هستند.
در همین راستا مقابله با اغواگری بدخواهان و خنثی سازی توطئه ها و تفرقه افکنی ها در بین اعضای نیروهای مسلح و صیانت از اقتدار دفاعی در دستور کار قرار دارد که به فضل خدا تاکنون به یأس و ناامیدی دشمن در تمامی تبلیغات تهاجمی و زمینه سازی ها در فضای مجازی انجامیده است.
خدمت گزاران شما همواره در تمامی دوره ها و مقاطع مختلف زمانی در صحنه های مقابله و مواجهه با فتنه ها و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی و تهدیدات متصور علیه کشور و مخاطرات و بلایای طبیعی حضور فعال، چشمگیر و هوشیارانه داشتند. هر کجا دشمنان قصد توطئه، فتنه، تجاوز و شیطنت داشتند به گونه ای با آن ها برخورد شده که منصرف و سرشکسته صحنه را ترک کردند. اینک این تجارب گران سنگ در تأمین و تحکیم امنیت و دفاع همه جانبه از سرمایه های افتخارآفرین مجموعه دفاعی کشور محسوب می شود.
 
 

*** آمریکا و اسرائیل هر از گاهی  از سر درماندگی و ترس رویاپردازی می کنند

 
 
وزیر دفاع در ادامه  خاطر نشان کرد:
آمریکا به عنوان نماد پوشالی و استکباری قدرت و تمامی ایادی زخم خورده و رژیم غاصب و جنایت پیشه صهیونیستی مظهر خیال پردازی، گزافه گویی و استیصال هستند که هراز گاهی از سر درماندگی و ترس رویاپردازی می کنند.
آن ها به درستی می دانند و تجربه کرده اند که ایران اسلامی با تأسی از عاشورا و آموزه های معرفتی و تبعیت محض از امام حاضر خود در عصر کنونی با عزم راسخ به دنبال گسترش عدالت و امنیت پایدار و احقاق حقوق مستضعفان و همچنین حمایت همه جانبه از مقاومت و حذف نظام سلطه و یکجانبه گرایی در جهان از یک سو و آرامش در منطقه با تعامل و همکاری تمامی کشورهای منطقه و همسایگان از سوی دیگر است.
نیروهای مسلح و قدرت منطقه ای ما به هر اقدام ماجراجویانه، نابخردانه و تجاهل پاسخ حکیمانه و قاطعانه خواهد داد و هزینه ای به دشمن تحمیل می کند که از توان و تحمل شان خارج باشد که مثل گذشته برایشان پشیمانی و گذشت را به دنبال داشته باشد.
 
 

***  اهمیت به کارگیری از سامانه‌های ترکیبی

 
 
وی در ادامه افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای وظایف ذاتی خود و مأموریت خود و برگرفته از اسناد بالادستی به ویژه تدابیر و فرامین حکیمانه امامین انقلاب قانون تشکیل وزارت دفاع، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست های کلی ابلاغی در حوزه های خودکفایی دفاعی و امنیتی، صنعت، انرژی، تجارت، علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی و شناخت تهدیدات، چالش ها و فرصت ها رویکرد تحولی خود را در چهار سال آینده با همراهی و همیاری دولت و مجلس انقلابی با لحاظ و توجه جدی و عمیق در جهت افزایش تأثیرگذاری فناوری های نوین در عرصه های گوناگون قدرت را دنبال می کند.
اهمیت به کارگیری از سامانه های ترکیبی در حوزه های سخت و نیمه سخت و نرم دفاعی و پیشرفت ها در حوزه فناوری های نانو، زیستی، شناختی، سایبر، کوآنتوم و مواد جدید و فناوری اطلاعات و ارتباطات اهمیت و نقش دیپلماسی دفاعی و پشتیبانی موثر و قدرت ساز نیروهای مسلح در عمق بخشی راهبردی توأم با استحکام درونی و قابلیت بازدارنده  از محورهای جامع تقدیمی برنامه بنده است.
ما در وزارت دفاع بر خود فرض می دانیم به موارد ارائه شده در چارچوب به کارگیری همه فرصت ها، منابع و ظرفیت های ممکن پایبند بوده و همه دیدگاه ها و نظرات کارشناسی نمایندگان را در پیاده سازی اجرای برنامه ها در دستور کار قرار دهیم.
مبنای این برنامه ها پشتیبانی از نیروهای مسلح جهت تأمین دفاع و امنیت با بهره گیری از الگوهای بومی توأم با پیشبرد سیاست های اقتصاد دفاعی و اقتصاد مقاومتی است.
به طور قطع از ظرفیت های بخش های دولتی و خصوصی اعم از دانشگاه ها، جامعه علمی و شرکت های دانش بنیان و همچنین بنگاه های تولیدی برای مشارکت در تأمین نیازمندی های حوزه دفاع با بهینه سازی و تقویت سازوکارها با مشارکت راهبردی و حداکثری بهره گیری می شود.
 
وی با گرامیداشت روز صنعت دفاعی و یاد و خاطره شهید فخری زاده گفت:
ما بر انتقال فناوری و سرریز توانمندی های صنعت دفاعی به بخش های غیرنظامی و تجاری سازی آن ها به صورت هدفمند و منطقی با پرهیز رقابت با بخش خصوصی تأکید داشته و بر تعامل با نخبگان صنعت دفاعی با محیط های علمی، فناوری و صنعتی کشور و شناسایی چالش های اصلی صنایع مادر و حساس و حل مسئله برای صنایع کشور اعم از دفاعی و ملی اصرار داریم.
 
 

*** تأمین نیازهای خاص و مشترک نظامی و غیرنظامی و جهش صادراتی

 
 
آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد:
در طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی لشگری و نقش فناورانه صنایع دفاعی در زنجیره ارزش‌ساز راهبردی کشور نظیر پتروشیمی، حوزه های نفت و معدن با رویکرد تأمین نیازهای خاص و مشترک نظامی و غیرنظامی و جهش صادراتی با مشارکت بخش خصوصی ایفای نقش خواهیم کرد.
همچنین جهت گیری برای تقویت بازار سرمایه و ساماندهی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی تحت پوشش ساتا و اتکا و مردمی کردن اقتصاد ملی را در اولویت داریم.
ارتقای توان رزم نیروهای مسلح از طریق دستیابی به قابلیت های بیشتر صنعت دفاعی برای همه حوزه های نظامی به ویژه افزایش توان موشکی اعم از بالستیک، کروز، پدافند هوایی، پهپادی، سامانه های فضایی، شناورهای سطحی، زیرسطحی و تجهیزات و رزم دریایی، هوشمندسازی مهمات و افزایش تحرکات و ارتقای قدرت زرهی و ضد زره واحدهای زمینی، جنگ الکترونیک، دفاع سایبری و تحرک خلاقانه در زمینه فناوری های بدیع و نوظهور از دیگر برنامه های وزارت دفاع است.
در دیپلماسی دفاعی هماهنگ با سیاست خارجی و سیاست های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال تحقق اهداف کلان امنیت و منافع ملی با نیل به دفاع همه جانبه و با رویکرد بازدارندگی فعال و حمایت قاطعانه و موثر از محور مقاومت و امنیت پایدار منطقه ای و مقابله با تروریسم و مداخله بیگانگان هستیم.
تقویت شبکه هوشمند هدایت و راهبری همکاری های دفاعی و بین المللی و بهره گیری دیپلماتیک به منظور رفع گلوگاه های فناورانه و تسهیل فعالیت های صادراتی و تأمین نیازمندی های دفاعی در کنار توسعه همکاری های اقتصادی و گسترش سامانه اشراف اطلاعاتی به منظور رصد تحولات محیطی و بین المللی و مشارکت در تصمیم سازی، راهبردی و معاهدات دفاعی و تعیین تکلیف حقوقی پرونده های بزرگ دعاوی خارجی و دریافت مطالبات حوزه دفاعی در دستور کار این وزارتخانه است.
 
 

*** اولویت های اساسی تأمین معیشت و مسکن کارکنان نیروهای مسلح

 
 
وزیر دفاع درباره اولویت های اساسی تأمین معیشت و مسکن کارکنان نیروهای مسلح، گفت:
به دنبال ترمیم کامل و پایدار حقوق کارکنان و منطقی سازی سهم ساتا در تأمین حقوق بازنشستگان، افزایش سرانه یارانه حکمت، ارائه کالاهای مصرفی و فروشگاهی با افزایش تخفیف های قابل قبول و شفاف، پشتیبانی از طرح های ملی مسکن به ویژه تحقق و تسریع در اجرای قرارداد ساخت یکصد واحد مسکن شخصی و همچنین تلاش برای توسعه ظرفیت تولید مسکن و صنعتی سازی آن، کاهش سهم بیماران از هزینه های سلامت و درمان و ارتقا و پوشش فراگیر صنعت بیمه و بهره گیری از ساماندهی هوشمند در توسعه خدمات غیرحضوری و حمایتی برای ایثارگران نظامی، انتظامی، موثرین تحت پوشش و بیماران صعب العلاج و خانواده های صبور آن ها هستیم.
در بخش مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل به دنبال تسریع در روند پاکسازی میادین مین و گلوله های باقی مانده و کشف نشده در مناطق جنگی، بهینه سازی مصرف انرژی در اماکن و تأسیسات نظامی، کمک به نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مولد سازی و بهینه سازی اراضی و املاک، تسریع در انتقال پادگان ها و تأسیسات نظامی تعیین شده از محدوده های شهری با کمک سایر دستگاه های مربوط هستیم.
همچنین تقویت پدافند غیرعامل در اماکن حیاتی و حساس وزارت دفاع و اولویت قرار دادن در حمایت از طرح های ملی در استان ها در مناطق محروم و حمایت از مردم و صاحبان حق در اختلافات مربوط به املاک و اراضی با نیروهای مسلح و برخورد با معارضان جعلی و زمین خواران از دیگر برنامه هایم است.
 

*** برنامه‌های وزارت دفاع دولت سیزدهم

 
 
آشتیانی در ادامه ضمن گرامیداشت روز پزشک گفت:
وزارت دفاع توام با کمک به بهداری رزمی در پشتیبانی از سلامت دفاعی، افزایش قابلیت کشف، ارزیابی و برآورد تهدیدات زیستی و تهدیدات حوزه سلامت و دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز پیشگیری و مقابله با آنها، توسعه قابلیت‌های مربوط به  تولید دارو، واکسن های ویروسی، مواد و تجهیزات پزشکی پیشرفته و کمک به امنیت غذایی را در دستور کار قرار دارد.
 
وی آنچه که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد توافق قرار گرفت را اینگونه اعلام کرد:
وزارت دفاع ساماندهی معیشت سربازان، ساز و کارهای ابتکاری برای تامین منابع پایدار دفاعی، پیگیری روند احیای صندوق بازنشستگی  سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، تقویت نوسازی اماکن و تجهیزات نظامی، توجه ویژه به پیشرفت صنایع هوایی، تقویت سامانه‌ها و تجهیزات اطفای حریق و امداد هوایی، تقویت تجهیزات مرزبانی، بهینه سازی ساختارها و رویکردهای اقتصادی، توسعه علوم پایه دفاعی، مرزشکنی دانش و تقویت سازوکار بکارگیری نخبگان و مردم محوری در امور عمومی، اجتماعی و اقتصادی را با تلاش مضاعف و همکاری ستادهای مربوط به کار خواهد گرفت.
 
 

*** بکارگیری و هدایت موثر نیروهای جوان و مستعد

 
 
به گزارش پژواک، وزیر پیشنهادی دفاع در پایان، اظهار داشت:
به یقین اینجانب و همرزمان و همکاران بنده در وزارت دفاع در بکارگیری و هدایت موثر نیروهای جوان و مستعد و تعالی کیفی منابع انسانی و مهارت افزایی و استقرار مدیریت دانش و پیاده سازی مدیریت راهبردی و تولید محتوا در مقابله با جنگ های شناختی و دفاع کارامد و اثربخش در فضای مجازی، رسانه ای و شبکه‌های اجتماعی و مقابله با نفوذ و خرابکاری صنعتی و پیشگیری از شکست‌های حفاظتی توجه وافر به تعمیق انگیزه ها و باورهای دینی و انقلابی و رشد معنویت و فضایل اخلاقی و بصیرت افزایی تلاش مستمر داشته و خواهند داشت تا در تراز سربازان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران بر محور ولایت همواره با منش جهادی حرکت کنیم.
از خداوند منان حسن عاقبت و موفقیت در انجام وظایف و تکالیف را خواستارم.
 

انتهای پیام///