- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

گزارش رگولاتوری از سهم بازار اپراتورها در ۳ ماهه سال جاری

گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ۳ مه سه ماه نخست سال ۴۰۰ا نشان می‌دهد، سهم بازار همراه اول نسبت به بازه زمانی مشابه دوساله با ۰.۸۳ درصد رشد همراه بوده است.

 

*** گزارش رگولاتوری از سهم بازار اپراتورها

 

به گزارش پژواک، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هر فصل، گزارش رسمیِ «فصل‌نامهٔ آماری» را منتشر می‌کند. در این گزارش، در بخش اپراتورهای همراه، آمار و اطلاعات قابل توجهی مانند تعداد سیمکارت‌های واگذار شده و خطوط فعال هر اپراتور و نیز ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورها، به افکارعمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 

آن طور که در این گزارش اعلام شده است، در سه‌ماهۀ اول سال ۱۴۰۰، مشترکان فعال همراه اول ۷۰میلیون و ۲۱۱هزار و ۶۶۵ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۵۶میلیون و ۷۰۸هزار و ۵۲۸ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴میلیون و ۹۰۳هزار و ۱۵۳ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهۀ اول سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳۱میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ بوده است.

در سه ماهۀ اول سال ۱۳۹۸ نیز، مشترکان همراه اول ۶۰ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۳۸۲ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۴۹ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۹۷۰ مشترک، مشترکان فعال رایتل ۵ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۶ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهۀ اول سال ۱۳۹۸ نیز ۱۱۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۳۸ بوده است.

 

*** سهم بازار همراه اول

 

به گزارش پژواک، بر اساس آنچه در این گزارش آمده است و در مقایسه سه ماه نخست سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، به ترتیب سهم بازار همراه اول از ۵۲.۴۴ درصد در سه ماه نخست سال ۹۸ به ۵۳.۲۷ در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ رسیده و ۰.۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

اما سهم بازار ایرانسل از ۴۳.۰۹ به ۴۳.۰۱ رسیده و ۰.۰۷ درصد کاهش پیدا کرده است؛ سهم بازار رایتل هم از ۴.۴۷ به ۳.۷۱ رسیده و ۰.۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

 

انتهای پیام///