- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

باران مصنوعی در دبی

دبی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، به بارور کردن ابرها توسط الکتریسیته می‌پردازد و از این طریق آب و هوا را کنترل می‌کند.

 

*** باران مصنوعی با کمک پهپاد

 

به گزارش پژواک، به نقل از ناین‌نیوز، بارورسازی ابرها برای این ملت صحرا نشین در خاورمیانه یک ایدهٔ جدید نیست، اما با بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین انقلابی در این فن‌آوری پیش‌بینی می‌شود.

مرکز ملی هواشناسی امارات متحده عربی در تصاویری که در صفحهٔ فیسبوک خود از ابرهای باران‌زا منتشر کرده از تکنولوژی جدیدی در بارورسازی ابرهای باران‌زا پرده برداشته است.

اگرچه در این پست اشاره به چگونگی این بارورسازی نشده بود، اما چنین ادعا شد که این فن‌آوری دلیل قسمت اعظمی از بارش‌های سال جاری بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، بودجه این هواپیماهای بدون سرنشین توسط امارات متحده عربی تأمین شده اما توسط دانشمندان دانشگاه ردینگ در انگلیس طراحی شده است.

 

*** امکان افزایش باران در خشک‌ترین مناطق دنیا

 

خبرگزاری نشنال‌نیوز خردادماه گزارش داد:

در کشوری که دما می‌تواند به ۵۰ درجهٔ سانتی‌گراد برسد، دانشمندان توانسته‌اند تعادل الکتریکی ابرها را تغییر داده و باران ایجاد کنند.

 

پروفسور مارتن آمبام که بر روی این پروژه کار کرده است، اظهار داشت:

سالانه فقط ۱۰۰ میلی‌متر باران به طور طبیعی در این کشور می‌بارد که با توجه به دمای بالای آن و خشکی منطقه بسیار وحشتناک است. این پروژه تلاشی برای نجات این منطقه از خشک‌سالی و کم‌آبی است. این فن‌آوری می‌توانند موجب رویش محصولات کشاورزی در منطقه‌ای صحرایی شود.

 

*** نجات دنیا از خشک‌سالی هدف دانشمندان عربی

 

به گزارش پژواک، برنامه تحقیقاتی امارات متحده عربی برای علوم جهت افزایش باران در بیانیه‌ای اعلام داشت:

هدف از طراحی و اجرای این پروژه بهبود شرایط جوی و تأمین آب در مناطق خشک و نیمه‌خشک در سراسر جهان است. این پروژه در دههٔ ۱۹۹۰ در امارات متحدهٔ عربی آغاز به کار کرده است. این فن‌آوری با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از ذرات نمک برای ایجاد باران استفاده می‌کند.

 

 

انتهای پیام///