- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

اولین پژوهشکده تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری رسانه در ایران راه‌اندازی شد

اولین پژوهشکده تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری رسانه با همکاری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و صداوسیما راه‌اندازی شد.

 

*** پژوهشکده تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری رسانه در ایران

 

به گزارش پژواک، با توجه به موضوع اهمیت پشتیبانی از تصمیمات نهاد تصمیم‌گر توسط نهاد مطالعات علمی و نوظهور بودن مقوله تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، اساس‌نامه پژوهشکده مشترک ساترا و دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه» امضا شد.

 

صادق امامیان رئیس ساترا در این جلسه بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه صداوسیما به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای آموزشی، پژوهشی کشور در حوزه رسانه به‌منظور توسعه و ترویج رهیافت‌ها در تنظیم‌گری رسانه تاکید کرد و گفت:

امیدواریم با همکاری دانشگاه صداوسیما بتوانیم این پژوهشکده مشترک را به محور و بستر اصلی پژوهش‌ها و تعاملات علمی، سیاستی حوزه سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه در کشور تبدیل کنیم.

 

شهاب اسفندیاری نیز در ادامه با تاکید بر عملکرد موفق ساترا در حوزه پژوهش‌های مربوط به حوزه تنظیم‌گری با ابراز امیدواری بیان کرد:

با هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه صداوسیما و ساترا که نمود آن در پژوهشکده مشترک طرفین است، گام‌های بلندی در جهت توسعه ادبیات و پژوهش‌های حوزه تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری برداشته می‌شود.

 

*** امضاء تفاهم‌نامه

 

به گزارش پژواک، در پایان این مراسم، اساسنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه که در راستای پیشبرد اهداف و مفاد تفاهم‌نامه مشترک ساترا و دانشگاه صداوسیما تنظیم شده بود به امضاء طرفین رسید و سایر ملزومات آغاز به کار آن نیز در دستور کار طرفین قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام///