- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

احراز هویت بیش از ۱۰۰ هزار سهامدار در سامانه سجام

تازه‌‎ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در خردادماه سال جاری ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ احراز هویت در سامانه (سجام) انجام شده است.

 

*** احراز هویت بیش از ۱۰۰ هزار سهامدار در سامانه سجام

 

به گزارش پژواک، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص خردادماه امسال، تعداد ۷۶ هزار و ۲۱۴ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۰۰ هزار سهامدار در این ماه به ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ مورد رسیده است.

لازم به ذکر است بر اساس آمار منتشر شده، در اردیبهشت ماه امسال نیز تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۳۸ هزار و ۸۸ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۷۲ هزار و ۲۵۱ مورد بوده است.

 

*** ۵ استان پیشتاز در ثبت نام در سجام

 

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در سومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۱۶ هزار و ۶۶۱ مورد، اصفهان با ۶ هزار و ۳۰۷ مورد، خوزستان با ۵ هزار و ۶۴۷ مورد، خراسان رضوی با ۴ هزار و ۸۷۷ مورد و البرز با ۴ هزار و ۱۱ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

 

*** ۵ استان با کمترین ثبت نام در سجام

 

به گزارش پژواک، از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، ۵ استان «ایلام با ۳۸۷، کهکیلویه و بویراحمد با ۴۲۸، خراسان جنوبی با ۶۵۳، زنجان با ۶۸۰ و چهارمحال و بختیاری با ۶۸۵ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان ها قرار دارند.

لازم به ذکر است سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

 

 

انتهای پیام///