- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

بررسی عملکرد اپراتورهای ارتباطی در حوزه اینترنت/ همراه اول در صدر اپراتورهای ثابت و سیار

بر اساس گزارش رگولاتوری، در حوزه ارتباطات سیار تعداد مشترکان اینترنت ۳G اپراتورهای همراه اول تا پایان سه ماهه چهارم سال گذشته ۱۰ میلیون ۶۸۸ هزار بوده است که بیشترین تعداد مشترک را داراست.

 

***  بررسی عملکرد اپراتورهای ارتباطی در حوزه اینترنت

 

به گزارش پژواک [1]، در حوزه فعالیت‌های مربوط به اپراتورهای ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئولیت جمع‌آوری داده را برعهده دارد.

این داده‌ها با انتشار عمومی در دسترس همگان قرار می‌گیرند، بنابراین منبع ارزشمندی از اطلاعات در اختیار مشترکان و اپراتورها قرار می‌گیرد.

در نتیجه از یک سو مشترکان معیاری برای انتخاب اپراتور اصلح در اختیار دارند، از سوی دیگر اپراتورها نیز می‌توانند جایگاه خود را در میان سایر اپراتورها بررسی کنند.

در این گزارش با استناد به آمار ارایه شده از سوی رگولاتوری وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار تا پایان سه ماهه چهارم سال ۹۹ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

*** اینترنت ۳G

 

طبق آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه ارتباطات سیار تعداد مشترکان اینترنت ۳G اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تا پایان سه ماهه چهارم سال ۹۹ به ترتیب ۱۰ میلیون ۶۸۸ هزار و ۸۹۱ نفر، ۷ میلیون و ۵۶ هزار و ۲۸۳ نفر و ۸۴۶ هزار و ۸۰۸ نفر بوده است، بنابراین در این حوزه اپراتور همراه اول بیشترین تعداد مشترک را داراست.

 

*** اینترنت ۴G

 

با توجه به آمارهای ارایه شده سازمان رگولاتوری در حوزه ارتباطات سیار تعداد مشترکان اینترنت ۴G اپراتورهای تلفن همراه شامل ۳۳ میلیون و ۸۲ هزار و ۴۹۲ نفر متعلق به اپراتور همراه اول، ۲۹ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۱۲۷ نفر مربوط به اپراتور ایرانسل و ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۲۷ نفر مربوط به رایتل بوده است.

در این حوزه نیز همراه اول از لحاظ تعداد مشترک رتبه اول را داراست.

با توجه به اعداد و ارقامی که ذکر آن رفت جمع کل مشترکان پهن باند سیار همراه اول از سایر اپراتورها بیشتر بوده و در این زمینه این اپراتور گوی سبقت را از سایر اپراتورها ربوده است.

 

*** تحلیل نهایی؛ همراه اول بازیگر اصلی اینترنت در کشور

 

به گزارش پژواک [1]، این آمار و بررسی‌ها در شرایطی اتفاق افتاده است که تعداد کل مشترکان پهن باند ۹۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۷۸ نفر بوده و از این تعداد تنها ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۰ نفر مشترک اینترنت [2] ثابت هستند و اختلاف این دو عدد به مشترکان سیار اختصاص دارد.

بنابراین از مجموع ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک اینترنت ثابت تعداد ۴۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۳۸۳ هزار یعنی بیش از نیمی از تعداد کل مشترکان متعلق به همراه اول هستند.

با توجه به اینکه به طور معمول ارایه خدمات بهتر موجب جذب متقاضی می شود می توان اینطور نتیجه گیری کرد که اپراتور همراه اول با ارایه خدماتی که لزوما یا با کیفیت تر، یا ارزانتر و یا ترکیبی از این دو وضعیت اند توانسته مشترکان قبلی خود را حفظ کرده و مشترکان جدیدتری را جذب حود کند.

بنابراین بازیگر اصلی اینترنت کشور یا بنابر نظر وزیر ارتباطات لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال اپراتور همراه اول بوده است.

برای داشتن نگاهی کلی به آمارهای ارایه شده جدول مربوط به وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار تا پایان سه ماهه چهارم سال ۹۹ در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام///