- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ششمین دوره انتخابات شورای شهر به چه کسی رای می‌دهند؟

با توجه به اینکه یکی از مهمترین نیازهای زندگی شهری امروز، توسعه کمی و کیفی شهر هوشمند و افزایش خدمات الکترونیکی به شهروندان می‌باشد، باید شخصی را در ششمین انتخابات شورای شهر انتخاب و حمایت کرد که علاوه بر داشتن کارنامه قوی در این حوزه، تجربه و برنامه لازم برای توسعه این حوزه را در اختیار داشته باشد.

 

*** به چه کسی رای بدهیم؟

 

به گزارش پژواک [1]، انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی [2] شهر و روستا تا چند روز دیگر و در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

اما مهمترین سوال حال حاضر برای شهروندان بخصوص شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این است که در این انتخابات باید به چه کسی رای بدهند.

در حال حاضر از جمله مهمترین عوامل موثر در ارتقای کیفیت زندگی شهری و رفاه شهروندان، مدیریت بایسته و شایسته، توسعه زیرساخت‌ها، محیط زیست و حمل و نقل، توجه به امنیت و نشاط شهروندی، توسعه شهر هوشمند و خدمات الکترونیکی می‌باشد و بدون شک در انتخابات پیش روی شورای شهر، باید کسی را انتخاب کرد که علاوه بر اعتقاد به این موارد، دارای کارنامه قوی و تجربه مناسب و موثر برای ارتقای آنها باشد.

این روزها افراد زیادی برای انتخابات شورای شهر پایتخت ثبت نام کرده‌اند اما در میان آنها کمتر کسی پیدا می‌شود که در حوزه‌های ذکر شده دارای تجربه، کارنامه و برنامه لازم باشد.

خبرنگار پژواک سعی کرد در این رابطه بدون هماهنگی با کاندیداها، تحقیقات خود را با بررسی کارنامه و اظهارات مبتنی بر رویکرد و سیاست‌ها آنها، انجام دهد و تنها شخصی که در این تحقیقات، بیش از سایر کاندیداها به موارد مذکور نزدیک بود و علاوه بر اعتقاد و تجربه در حوزه‌های مذکور، برای توسعه و ارتقای آنها دارای برنامه منسجم و عملیاتی بود، مهندس سید مجید صدری بود.

 

*** مهندس سید مجید صدری کیست

 

سید مجید صدری متولد سال ۱۳۴۶ در مهد گل و گیاه ایران یعنی محلات است.

وی فارغ‌التحصیل مهندس کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه شهید بهشتی [3] است و کارنامه کاری وی با فناوری اطلاعات و ارتباطات گره خورده است تا حدی که برخی وی را مرد مطرح صنعت فناوری [4] اطلاعات و ارتباطات ایران می‌نامند.

وی در کارنامه کاری خود، مددیرعاملی و رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران، مدیرعاملی شرکت رایتل، ریاست کمیسیون اینترنتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مدیر عاملی شرکت نداگستر صبا(صبانت )، مشاور شرکت شمس تامین (اپراتور سوم )، مدیرعاملی شرکت پایانه‌های داده‌های نوین، مشاور ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشاور رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مشاور مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران، مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی در سازمان تظیم مقررات و ارتباطات رادیویی [3]، مدیر کل پشتیبانی فنی دیتای شرکت مخابرات استان تهران و مدیرکل مشترکین و متقاضیان دیتا در شرکت دیتا را برعهده داشته است.

صدری در حال حاضر نیز ریاست هیئت مدیره پرطرفدارترین و مردمی‌ترین باشگاه ورزشی کشور یعنی باشگاه پرسپولیس را برعهده دارد.

 

*** چرا سید مجید صدری؟/ مدیریت جامع و واحد شهری

 

یکی از مهمترین مسائل در امور شهری، مدیریت بایسته و شایسته است.

تجربه و کارنامه صدری در حوزه‌های مختلف حاکی از این است که وی مدیریت را طی سال‌های گذشته به خوبی تجربه کرده و می‌توان گفت وی در این زمینه دارای تجربه گرانبهایی است، اما مهمتر از آن، برنامه و رویکرد وی در حوزه مدیریت است.

در پیگیری این موضوع به سراغ اظهارت وی درباره مدیریت شهری رفتیم و متوجه شدیم رویکرد مدیریتی مدنظر ایشان دقیقا همان مدیریتی است که سالهای زیادی است کارشناسان بر آن تاکید دارند، مدیریت جامع و واحد شهری.

مدیریت جامع و واحد شهری، نگاه و رویکرد صدری به مدیریت شهری است، موضوعی که در یکی از پیام‌های گرافیکی وی نیز صراحتا به آن اشاره شده است.

وی در این خصوص، معتقد است، مدیریت جامع و واحد در شهر نداریم، سالها است که همه کارشناسان از اجرای برنامه‌های موازی در شهر گلایه می‌کنند اما هیچ گاه به صورت جدی مطالبه مدیریت جامع و واحد در شهر از سوی مجلس و دولتمردان شنیده نشده است.

این دقیقا همان سبک مدیریت شهری است که اعضای شورای شهر آینده باید با جدیت آن را در دستور کار قرار دهند و به همین دلیل باید گفت، انتخاب صدری به عنوان عضو شورای شهر می‌تواند انتخاب درستی برای تحقق این مهم، باشد.

 

*** شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیک

 

در قرن و سال‌هایی زندگی می‌کنیم که فناوری و تکنولوژی حرف اول را می‎زند، حتی کار به جایی رسیده که در همه حوزه‌ها، فناوری و تکنولوژی در صدر اولویت‌ها قرار دارد.

در حوزه شهری نیز سالهای زیادی است که شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیک در مدیریت شهری مطرح شده است اما فقط در همین حد، مطرح شده است و ما شاهد اقدام موثر و محسوس قابل توجهی نبوده‌ایم.

شاید تنها دلیل آن نبود مدیرانی با تخصص و تجربه لازم در مجموعه مدیریت شهری بوده است زیرا خوشبختانه در کشور از نظر داشتن نیروی انسانی متخصص، ظرفیت‌های لازم و امکانات، می‌توان گفت تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد.

در حال حاضر نیز هرچه جلوتر می‌رویم اهمیت توجه به این مقوله مهم بیش از پیش عیان می‌شود.

شاید شیوع کرونا در کشور بزرگترین تلنگر به مسئولان و مردم بود که یادشان بیاید برخی مواقع، خیلی زود دیر میشه و ما خیلی زودتر از این باید به فکر توسعه شهر هوشمند و ارائه خدمات از طریق الکترونیک و فضای مجازی می‌افتادیم.

همه ما دیدیم که چقدر سریع در یک دوره زمانی کوتاه مدت، از خرید و فروش تا ارائه خدمات و آموزش کشور، چهره‌ای جدید به خود گرفت اما با کوهی از مشکلات که مردم شهر و کشورمان همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند.

حالا در زمانی که باید افرادی را برای مدیریت شهری [5] انتخاب کنیم، باید یادمان باشد که مهمترین ویژگی این افراد باید آشنایی و داشتن تجربه لازم و اعتقاد به توسعه این حوزه مهم باشد، اما به جرات می‌توان گفت هیچ‌یک از کاندیداهای این دور از انتخابات شورای شهر به اندازه سید مجید صدری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای کارنامه، تجربه و توانایی لازم، نیستند.

در نتیجه باید گفت این نیز دلیل مهم ومحکم دیگری است برای انتخاب سید مجید صدری به عنوان عضوی از اعضای شورای شهر تهران تا شاهد توسعه بیش از پیش کمی و کیفی خدمات الکترونیکی [6] به شهروندان [7] این کلان شهر باشیم.

 

 

 

 

*** لیست شورای وحدت

 

به گزارش پژواک [1]، در پایان می‌توان گفت با توجه به اینکه از طرفی امنیت، نشاط، مدیریت بایسته و شایسته، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه دولت الکترونیک و شهر هوشمند از ضرورت‌ها و نکات مهم در مدیریت شهری است و از طرف دیگر مهندس سید مجید صدری دارای کارنامه‌، تجربه و برنامه‌ای قابل توجه در حوزه‌های مذکور است، می‌توان گفت انتخاب و رای دادن به وی در انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابی درست و شایسته است.

امید است با انتخاب افرادی همچون مهندس سید مجید صدری که در کنار داشتن کارنامه و تجربه لازم، برنامه‌های ایده‌آل و اجرایی برای توسعه و مدیریت شهری دارند، شاهد رفع مشکلات شهری و توسعه بیش از پیش پایتخت ایران اسلامی بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان باشیم.

لازم به ذکر است کد انتخاباتی ۵۱۴۵، کد مهندس سید مجید صدری [1] در انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد.

 

 

انتهای پیام///