- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است

مدیرعامل شرکت پست از سهم ۴۰ درصدی خریدهای اینترنتی در مرسولات پستی کشور خبر داد.
 

*** افزایش ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های لازم برای ارسال مرسولات پستی 

 
به گزارش پژواک [1]، رمضان علی سبحانی‌فر روز دوشنبه در حاشیه رونمایی [2] از پارک ارتباطات [3] و فناوری اطلاعات [4] کشور در طبقه چهارم پست [5] مرکزی خراسان رضوی پیرامون افزایش خریدهای اینترنتی [6]، اظهار داشت:
در شرایط کنونی خریدهای اینترنتی بخش قابل توجهی از ترافیک پس‍تی [7] کشور را به‌ لحاظ حجمی تشکیل می‌دهد و بر این اساس زیرساخ [8]ت‌های لازم برای ارسال مرسولات پس‍تی ناوگان درون شهری پس‍ت به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است.
 
وی در ادامه افزود:
از این بابت ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون خریداری شده است و بعضا از رهسپاری قطار هم برای ارسال مرسولات بهره برده‌ایم. 
 

*** هوشمندسازی خدمات و فرآیندها از اهداف مورد تاکید پست است

 
سبحانی‌فر، در ادامه با بیان اینکه هوشمندسازی خدمات و فرآیندهای پس‍‍تی از اهداف مورد تاکید پ‍ست جمهوری اسلامی است، بیان داشت :
در این راستا ۶ مرکز هوشمند مکانیزه در کشور راه‌اندازی شده است که یک مرکز هوشمند تا آخر تیرماه امسال در مشهد افتتاح خواهد شد.
 
 
وی همچنین با اعلام اینکه توجه به تجارت الکترونیک و راه اندازی ای بازار و روستابازار از دیگر اقدامات انجام شده در مسیر هوشمندسازی پس‍ت است، افزود:
با تحقق هوشمندسازی،  افراد می‌توانند تحویل بسته‌های پ‍س‍تی توسط موزعان را از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود به طور مرتب رصد کنند.
 
 

*** بار ترافیکی و استقبال مردم از  خدمات پست در حال افزایش است

 
 
به گزارش پژواک [1]، مدیرعامل شرکت پس‍ت در پایان با اشاره به افزایش کیفیت خدمات پس‍ت و کاهش زمان ارسال و تحویل مرسولات پس‍تی، اظهار داشت:
با کاهش مدت زمان ارسال بسته‌های پس‍تی از طریق اصلاح فرآیندهای توزیع بین‌ استانی، که قبلا در تهران متمرکز بود، کیفیت خدمات پ‍ست افزایش، و زمان تحویل مرسولات کاهش یافته و بدین ترتیب بار ترافیکی و استقبال مردم از این خدمات در حال افزایش است.
پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و اطلاعات در طبقه چهارم اداره پست مرکزی مشهد افتتاح شد.
ایرنا
 
 
انتهای پیام///