- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

نگاه و رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی به بورس چگونه است؟/ انتقاد تند رئیسی به دولت درباره جبران کسری بودجه از بازار سرمایه

حجت‌الاسلام رئیسی ضمن تشریح دیدگاه و رویکرد خود نسبت به بورس از دولت به دلیل جبران کسری بودجه خود از بازار سرمایه انتقاد کرد.

 

*** رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی به بورس

 

به گزارش پژواک [1]، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جایگاه نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری با حضور در نشست‌ها و سخنرانی‌های مختلف به تبیین دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف از جمله بازار سرمایه که این روزها توجه محافی اقتصادی، سیاسی و مردمی را به خود جلب کرده، پرداخت.

 

وی در رابطه با بازا‌ر [1] سرمایه و احیای آن، بیان داشت:

موضوع بازار سرما‌یه یکی از دغدغه‌های مردم است و بسیار مهم است، از این بابت که مردم با اطمینان سرمایه‌گذاری [2] کردند برای این که از این سرمایه نفعی حاصل شان شود، اصل با‌زار سرمایه [3] یکی از منابع [4] اصلی تأمین سرمایه برای تولید است، اما قضیه‌ای که در کشور اتفاق افتاد این بود که تقاضای حضور در این بازار به سرعت بالا رفت، اما با بالا رفتن سهام و درخواست، عرضه اتفاق نیفتاد.

 

*** دلایل مشکلات بازار سرمایه/ کسری بودجه دولت نباید از بورس جبران شود

 

رئیسی در ادامه پیرامون دلایل مشکلات بورس [5]، بیان داشت:

متأسفانه بازار سرمایه مدیریت نشد و اگر نظارت دقیقی در این حوزه صورت می‌گرفت و سازوکاری برای نظارت دیده شده بود تا از تلاطم‌ها جلوگیری کند این مشکلات به وجود نمی‌آمد، مدیریت و نظارت صورت نگرفت، آن‌چنان که باید عرضه صورت نگرفت و بازار بورس عمیق نشد تا از تلاطم جلوگیری کند.

 

وی در ادامه تاکید کرد:

بازار س‍رمایه باید مدیریت شود و دولت [6] نباید کسری بودجه خود را از طریق بازار سرمایه جبران کند.

بازار س‍رمایه نیاز به نظارت دقیق دارد و راه باید برای ورود سهام [7] شرکت‌ها باز شود.

 

*** مردم و بورس

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره نگرانی مردم از بازار بورس نیز، گفت:

مردم وقتی وارد بورس شدند آگاهی درستی به آنان داده نشد و در واقع تبلیغ برای ورود آن‌ها صورت گرفت، اما بدون آگاهی درست و مدیریت و به همین دلیل مردم دچار دغدغه شدند.

 

وی در ادامه افزود:

کسی که با مبالغ کم وارد بورس می‌شود نباید دچار مشکل شود و دولت هم نباید بازار سرمایه را مثل قلکی در نظر بگیرد که هر وقت دلش خواست از پول آن استفاده کند، بازار س‍رمایه باید منظم و دارای چارچوب باشد.

 

*** تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس

 

به گزارش پژواک [1]، حجت الاسلام رئیسی در پایان پیرامون ورود شرکت‌ها به بورس، اظهار داشت:

ده‌ها شرکت منتظر ورود به بازا‌ر سرمایه هستند، اما کارهای آن‌ها زود انجام نمی‌شود در واقع کارهای اداری دست و پاگیر کشور را به بلاهای بسیار مبتلا کرده است در واقع ما باید خسارت‌های احتمالی سهامداران خُرد را از همین صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه تضمین دهیم.

 

 

انتهای پیام///