- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

سفر به فضا با بلیط ۲۸ میلیون دلاری

بر اساس اعلام شرکت بلو اوریجین، بلیت یک صندلی در اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار، در یک مزایده با حضور  ۷۶۰۰ متقاضی به قیمت ۲۸ میلیون دلار به فروش رفت.

 

*** ۷۶۰۰ نفر متقاضی صندلی ۲۸ میلیون دلاری سفر به فضا

 

به گزارش پژواک [1]، به نظر می‌رسد یک نفر بسیار مشتاق به پیوستن به جف و مارک بزوس در اولین پرواز ف‍ضای [2]ی گردشگری شرکت بلو اوریجی [3]ن در تاریخ ۲۰ ژوئیه بوده است، چرا که این شرکت [4] خصوصی اعلام کرده است بلیت یک صندلی [5] در اولین پرواز ف‍ضایی [6] سرنشین دار فضاپیمای نیو شپرد (New Shepherd) را به قیمت ۲۸ میلیون دلار از طریق یک مزایده فروخته است.

 

این شرکت همچنین اعلام کرد که فعلا تا چند هفته آتی نام این شخص [7] را معرفی نمی‌کند، اما خاطرنشان کرد که تقریباً ۷۶۰۰ نفر در سراسر جهان [8] برای شرکت در این مزایده ثبت‌نام کرده بودند.

 

*** بلیت ۲۸ میلیون دلاری سفر به فضا نصیب چه کسی می‌شود؟

 

تمام مبلغ حاصل از این کار به باشگاه حمایت از علم، فناوری، مهندسی و ریاضی این شرکت خواهد رسید.

گمان می‌رفت که این صندلی میزبان یکی از تاثیرگذارترین مدیران فناوری جهان باشد و حالا باید منتظر ماند و دید این بلیت را چه کسی تصاحب کرده است.

در هر حال، این مزایده و پرتاب ف‍ضایی نشان دهنده یک پیروزی نمادین برای بلو اوریجین است، چرا که این شرکت با انجام اولین پرواز فضایی گردشگری، در زمینه گردشگری ف‍ضایی هم شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) و هم شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) را که سخت به دنبال رسیدن به آن بودند، شکست می‌دهد.

 

*** تا سال ۲۰۲۲  سفر به فضا انجام نخواهد شد

 

به گزارش پژواک [1]، این شرکت‌های رقیب اولین گردشگران فض‍ایی خود را حداقل تا سال ۲۰۲۲ به فضا نخواهند برد.

البته سوال این است که آیا بلو اوریجین پس از پایان این سفر اول می‌تواند به طور منظم علاقه‌مندان را به گردشگری فضایی ببرد یا نه؟

این مسئله می‌تواند چالش قابل ملاحظه‌ای در مسیر این شرکت باشد.

 

 

انتهای پیام///