- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

عبدالناصر همتی در مناظره سوم/ اگر قدرت دست تندروها بیافتد، تحریم‌های جدید با اجماع جهانی بیشتر اتفاق می‌افتد/ بدون رشد اقتصادی بیکاری حل نمی‌شود

عبدالناصر همتی با حضور در مناظره سوم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع دغدغه‌های مردم ضمن تشریح برنامه‌های خود به برخی انتقادات پاسخ داد.

 

*** عبدالناصر همتی در مناظره سوم

 

به گزارش پژواک، عبدالناصر همتی در بخش اول از نیمه نخست سومین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:

بدون اعاده رشد اقتصادی در حد ۵ درصد نمی شود مشکل بیکاری را حل کرد و شاهد رشد اقتصادی باشیم و بدون سرمایه گذاری رشد اقتصادی امکان پذیر نیست.

 

وی با بیان اینکه علم اقتصاد می گوید باید محیط سرمایه گذاری امن باشد، بیان داشت:

گرانی وجود ندارد و تورم عامل گرانی است . تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا بر هم زده است و شما یک کشور نشان دهید که بدون مبادلات اقتصادی با جهان رشد داشته است.

بدون رشد اقتصادی کشور نمی‌توان بیکاری را حل کرد اما ظرف چند دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی ما نیم درصد بیشتر نبود در طول یک دهه گذشته تقریبا می توان گفت سرمایه گذاری شیب منفی نزولی داشته و بدون سرمایه‌گذاری رشد اقتصادی معنا ندارد.

دوستان راجع به یکسری روبنا ها صحبت می کنند. اقتصاد مفاهیم و معادلات خود را دارد علم اقتصاد به ما می‌گوید باید محیط سرمایه گذاری امن باشد و بر مبنای یک محیط سرمایه گذاری بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم و این رشد اقتصادی را می توان در بین مردم عادلانه تقسیم کرد.

 

*** انتقاد همتی نسبت به صحبت های رئیسی

 

همتی در ادامه عنوان کرد: آقای رئیسی می گویند گرانی سازی، باید جلو گرانی سازی را بگیریم تورم عامل گرانی است که در دنیایی که تورم شده است نگرانی وجود ندارد شما در اروپا دیدید که مبارزه با گرانی وجود داشته باشد چرا قیمت ارز بالا رفت؟ چرا قیمت مسکن بالا رفت؟ خود را به راه دیگری نزنیم جناب آقای رئیسی.

توجه کنید تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا را بر هم زده است چرا این اتفاق افتاده است.

شما یک کشور در دنیا نشان بده که بدون مبادلات اقتصادی جهانی بتوانند پیشرفت کرده باشند و رشد کرده باشند. جناب آقای جلیلی می‌فرماید اگر این هفت مشکل است چرا راجع به موضوعات دیگر حرف می‌زنیم چیزهای دیگر بسیار مهم است، تحریم بسیار مهم است.

من برنامه خاص برای اشتغال جوانان، مسکن جوانان، کنترل تورم اعاده رشد حداقل ۵ درصدی و برگرداندن تورم به دامنه ۸ تا ۱۲ درصد دارم. اما در این هفت دقیقه فرصت نمی شود. باید چند نکته را عرض کنم همین جریانی که دوستان بیاید چرا از علت دیگری صحبت نمی‌کنید من می‌گویم این جریان می‌خواهد بدون دنیا زندگی کنیم.

بدون دنیا زندگی یعنی چه شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید و اگر بلد باشید نتیجه آن رشد ۸ درصدی تبدیل به رشد ۰ درصدی یا منفی می‌شود. من می‌گویم هزینه آن را چه کسی می دهد از جیب مردم برمی‌دارند این هزینه ها را مردم می دهند.

 

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد:

به مردم بگویید؛ یک کشتی با پرچم جمهوری اسلامی نمی‌تواند روی دریا بفرستیم، پرسپولیس و استقلال نمی تواند پول خود را از AFC بگیرند برنده می شوند و نمی توانند پول خود را بگیرند.

 

*** سوال همتی از رئیسی/ اگر قدرت دست تندروها بیافتد چه اتفاقی می‌افتد؟

 

همتی در ادامه مناظره سوم، عنوان کرد:

در مورد تجارت کشور بگویید که به خاطر معادلات محدود کشور سالی ۲۰ درصد هزینه می دهیم و ۱۶ میلیارد دلار هزینه به کشور وارد میکنیم چرا می‌گویید راجع به عوامل دیگر صحبت نکنید.

جناب آقای رئیسی سوال من این است که حضرتعالی که به عنوان سرگروه این پنج نفر هستند که در مقابل من ایستاده اند بفرمایید اگر قدرت دست تندروها بیافتد چه اتفاقی می‌افتد و خیلی راحت می گویم تحریم‌های جدید با اجماع جهانی بیشتر اتفاق می‌افتد.

برجام راه حلی بود که آقای ظریف با راهنمایی و حمایت مقام معظم رهبری پیش روی کشور گذاشت اما شما به مردم بگویید چرا برای مردم نفعی نداشت.

 

وی در ادامه افزود:

من می‌گویم به این دلیل که اگر تحریم‌ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می کردند. این ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ۶ برابر حقوق پرستاران و معلمان کشور از کنار آن راحت نگذریم.

فکر می‌کنید به همین راحتی وضع مملکت خراب شده و تورم ایجاد شده است به دلیل اینکه دولت کسری بودجه پیدا کرده است.

چرا دولت کسری بودجه پیدا کرد، برای اینکه سالی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار درآمد کشور به خاطر تحریم کم شده است.

چرا باید بگویییم نه اینها نیست خواهش می کنم به این نکات توجه کنید.

اینها این کاسبان تحریم برای اینکه پول از دستشان نرود اجازه نمی دهند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بشود.

ترامپ و کاسبان تحریم با همدیگر زیر میز مذاکرات زدند من مطمئنم یک دولت عاقل با حمایت و پشتیبانی رهبری به زودی می تواند تحریم ها را بردارد.

 

*** همتی خطاب به رئیسی/ شما نمی‌خواهید اصلاً سرمایه وارد کشور شود

 

همتی در ادامه تصریح کرد:

آیا می‌خواهید پس از برداشتن تحریم‌ها ایران از منفعت اقتصادی بهره ببرد؟ من فکر می‌کنم شما نمی‌خواهید اصلاً سرمایه وارد کشور شود.

الان چند سال است که ما نتوانستیم سرمایه جذب کنیم.

شما نمی‌خواهید شغلی برای جوانان ایجاد شود اما مردم می خواهند اما فکر می‌کنم جناب آقای رئیسی و آنهایی که در ستاد شما شبانه روز فعالیت می‌کنند اینها نشستند و مخالف برجام هستند آنها مخالف تصویب اف ای تی اف هستند.

الان این ۵ نفر که در مقابل من نشسته اند جناب آقای رییسی، جلیلی، زاکانی، رضایی و جناب آقای قاضی‌زاده هاشمی اینها نگذاشتند دوسال اف ای تی اف را معطل کردند.

می گویند رابطه با خارج نمی‌خواهیم ، بانک ها ارتباط با خارج را نمی خواهند. خب معلوم است وضع کشور این می شود و نرخ ارز بالا میرود.

می گویند نرخ ارز بالا رود گرانی سازی کالاها اتفاق می‌افتد؛ من هم اقتصاد خوانده ام و هم در سه دهه گذشته مسوولیت اقتصادی داشته ام.

 

*** خاکریز این جنگ تحمیلی در خانه مردم است

 

وب در ادامه بیان داشت:

من برنامه دارم حتی برای کشورهای همسایه ای حاج قاسم عزیز توانست امنیت آنها را فراهم کند من می‌خواهم روابط اقتصادی گسترش پیدا کند.

در سیاست خارجی من عربستان دشمن نیست و امارات دشمن نیست. خودروساز داخلی می‌تواند پیشرفت کند اما باید با خودروساز خارجی رقابت کند این نیست که پراید را به قیمت فورد آمریکایی به مردم بدهند و تحمیل کنند.

خاکریز این جنگ تحمیلی در خانه مردم است الان روزی چند نفر به بخاطر داروهای خاص از بین می روند.

آقای رئیسی و همه دوستانی که با اف ای تی اف مخالفت کردید گل به خودی زدید شما با تندروی در زمین ترامپ در این مدت بازی کردید. من خواهش می‌کنم به این نکته توجه کنید تعامل با خارج و دفاع از منافع ملی اصل اساسی برای پیشرفت اقتصادی است.

 

*** شما یک دهه کشور را با یک بیانیه خوانی در مذاکرات معطل کردید

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوریدر بخش دوم از نیمه اول سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به جلیلی گفت:

شما می‌گویید چرا ما با دو سه کشور مذاکره می‌کنیم؟ شما یک دهه کشور را با یک بیانیه خوانی در مذاکرات معطل کردید و از آن زمان تا کنون ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور عقب مانده است.

من فکر می‌کنم شما اطلاعی از مسائل بین المللی اطلاع ندارید و می‌گویید بدون توجه به آنها فعالیت کنیم؛ بهترین دوستان ما عراق و چین هستند که پول‌های ما را نمی‌دهند پس چگونه خودمان حل کنیم؟ پول نمی‌دهند و می‌گویند تا مذاکرات به نتیجه نرسد با شما ارتباط برقرار نمی‌کنیم.

می‌گویید با افتخار می‌توانیم تحریم را دور بزنیم؛ بله این بیکاری‌ها، تورم و معیشت مردم نتیجه کار شماست. شما مدام می‌گویید تعامل خوب است، تعامل با چه کسی؟ دنیا بدون حل مشکل تحریم با شما کار نمی‌کند و الان هم کار نمی‌کند و ۲۰ درصد هزینه‌ای هم که صرف می‌کنیم مربوط به این موضوع است.

 

وی خطاب به زاکانی گفت: ایشان به عنوان پلیس بد پوششی می‌خواهند چند جمله را بگویند، بخشی تحریف شده مطالب را بیان می‌کنند همانطور که قبلا گفتم به ایشان پاسخ نمی‌دهم.

به من می‌گویند شما نماینده دولت هستید، با توجه به اینکه رییس کل بانک مرکزی در هیات دولت رای ندارد و دولت من را از برکنار کرده است برای رد گم کنی می‌گویند نقش بانک مرکزی در بورس که لازم است توضیح دهم.

تا کنون این مطالب را نگفتم تنها به این دلیل که وزیر اقتصاد و برخی رقبا در جامعه بی‌اخلاقی کردند باید پاسخ دهم.

 

*** در مورد بورس به رهبری نامه نوشتم

 

همتی با بیان اینکه برای اولین بار می‌خواهم واقعیت‌هایی در مورد بورس بگویم، افزود:

من مدت‌ها قبل از این به رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم که مردم را دعوت نکنید.

 

وی ضمن اینکه نامه را در مقابل دوربین‌های حاضر در استودیو گرفت، گفت:

در نامه به رهبر معظم انقلاب مدت‌ها پیش از ریزش بورس هشدار دادم و ایشان فرمودند که جناب آقای رییس جمهور این هشدار رییس کل مهم است و افراد دیگری نیز آن را مطرح کردند، مقتضی است فکر جدی در این مورد اتخاذ شود.

اما بعد از آن همه دوباره شروع کردند به دعوت مردم به بورس؛ وزیر اقتصاد گفت مشکلی نیست و حبابی وجود ندارد.

عده‌ای چند هزار میلیارد ریال سود بردند، اینها چه کسانی هستند؟ در طول یک سال سه بار رییس بورس تغییر کرد، مقررات تغییر کرد، نوسان را بالا و پایین کردند، حجم مبنا را تغییر دادید، معاملات روزانه را تغییر کرد.

 

همتی با اشاره به اینکه افراد سیاسی در بورس دخالت کردند، افزود:

نائب رییس وقت مجلس در بورس دخالت کرد و لیست به قوه قضائیه ارسال کرد و بعد هم اعلام کرد که ظرف مدت سه روز مسائل را حل می‌کند، اما چه اتفاقی افتاد چرا مسائل را حل نکردید؟

مشکل بورس ربطی به بانک مرکزی ندارد. بالا و پایین رفتن نرخ بهره بین بانکی نیز تنها به دلیل تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بود.

 

*** لیست ۱۱ ابربدهکار بانکی روی میز رئیس قوه قضاییه

 

نامزد انتخابات در ادامه اظهار داشت:

می‌گویند ۱۱ نفری که منابع بانک‌ها را بردند اعلام کنید. اولا این افراد بیش از ۱۰ سال پیش این منابع را اخذ کرد و من در دو سال گذشته محکم ایستادم و ۲۵ هزار میلیارد را از این ۹۰ هزار میلیارد کم کردم.

چون اقای رئیسی اعلام کردند که من این مبلغ را داده‌ام من لیست افراد را به ایشان می‌دهم اگر صلاح دانستند خودشان به مردم اعلام کنند.

 

همتی سپس برگه‌ای را بر روی میز آقای رئیسی دیگر نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری قرار داد.

 

*** برنامه همتی برای زنان 

 

وی در بخش اول از نیمه دوم سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در موضوع تعادل میان فعالیت اقتصادی زنان و ارزش های خانواده در پاسخ به این سوال که چگونه و با چه روش هایی می خواهید تعادل را به ویژه برای زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار به هم خورده است برقرار کنید، تصریح کرد:

بخش زنان و فعالیت های شان بسیار مهم است و باید به آن توجه کنیم ۵۰ درصد زنان هستند به آن اندازه ای که باید به آن ها توجه نمی‌شود.

خیلی از زنان تحصیلکرده هستند و خیلی ها نیاز به کار دارند، من فکر می‌کنم دولت باید زمینه محیط اجتماعی و امنیت اجتماعی لازم را فراهم کند و دوم فرصت برابر به آنها بدهد تا در اجتماع مشارکت داشته باشند چه شغل بدست بیاورند چه فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی کنند.

مشکل ما در این زمینه این است که تعداد اشتغال و فرصت شغلی که برای آنها ایجاد می‌کنیم و شغلی برابر نیست و حتی فرصت شغلی ۳۰ درصد نیز نیست و یکی از سیاست های مهم این است که این کار را بکنم.

 

همتی در ادامه تصریح کرد: یکی از سیاست های من همین است که زنان تحصیل کرده که می‌خواهند کار آفرینی کنند و مشکل جدی آنها همین است.

حتماً مایکروفاینانس و وام‌هایی راه‌اندازی می‌کنیم تا زنان به خود اشتغالی برسند و بانوان کارآفرین از آن استفاده کنند. زنان سرپرست خانوار خیلی مشکل دارند و بخش بزرگی از آنها از دهک های پایین هستند.

این طرح که من دارم که به سه دهک پایین به یک میلیون تومان به هر خانوار داده شود و از طریق هدفمند کردن یارانه ها اضافه شود.

زنان باید خط مقدم برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور باشند.

 

*** اجازه بدهید کشور نفس بکشد

 

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد:

یکی اینکه جناب آقای رئیسی فرمودند این را چرا الان به من می دهید، جناب آقای رئیسی قبلاً این را داده ام و در قوه قضایی پرونده آنها هستند و برخی پرونده‌های آنها به دلایلی که خود اطلاع دارید پیش نمی‌رود زیرا آن روز فرمودید چرا اینها را اعلام نمی کنید و گفتید آنها در زمان شما بودند باید می گفتم که اینها در زمان من نبوده و برای گذشته است.

الان اگر صلاح می دانید اسامی آنها را اعلام کنید زیرا از من توقع دارند تا اسامی را اعلام کنم.

جناب آقای جلیلی واقعاً شوخی می‌کنند می‌گویند ۲۰۰ کشور نمی‌دانند و فقط من می‌دانم اف‌ای‌تی‌اف این که شما می‌گویید نیست.

جناب آقای جلیلی من خواهش می کنم فقط شما با کره شمالی می گویید که اف ای تی اف به درد نمی‌خورد، یعنی ۲۰۰ کشور نمی فهمند و شما فکر می کنید ۲۰۰ کشور عقل ندارند.

اف ای تی اف برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های تروریسمی است.

چرا کاری می‌کنید که تاجر های ما را در دنیا به عنوان تروریسم و پولشو معرفی کنند. خواهش می کنم از این موضع پایین بیاید و اجازه بدهید کشور نفس بکشد.

 

*** آقای رئیسی دو سال است که در حال تبلیغ هستند

 

وی در ادامه تصریح کرد: چند نکته وجود دارد واقعا فرصت تبلیغات نداشتم زیرا همین یک هفته کار تبلیغاتی را شروع کردیم.

جناب آقای رئیسی دو سال است که در حال تبلیغ هستند . چند نکته است که از ایشان سوال می‌کنم آقای رئیسی در جلسات قبل یک حرف رمزی زدید از اینترنت امن صحبت کردید.

من از مردم سوال دارم شما می‌دانید اینترنت امن یعنی چه ؟

یعنی برای استفاده از اینستاگرام بسته شود و شما برای فعالیت در اینستاگرام و برای هر نوع کسب و کاری دنبال مجوز از آقایون باشید یعنی چند میلیون شغل از بین برود و تعارف را کنار گذاشتند و می‌گویند اینترنت را باید طبقه بندی کنیم یعنی چه طبقه بندی؟

شما در مورد طبقه بندی اینترنت صحبت کردید که این یعنی اینترنت را جیره‌بندی کنید و به یک عده بیشتر بدهید و به یک عده کمتر بدهید. ما نباید مردم را صغیر فرض کنیم. اینجا کره شمالی نیست آقای رئیسی.

 

*** دوستان آقای طبری کجا هستند

 

همتی در ادامه تصریح کرد:

چرا هر روز آقای آذری جهرمی این وزیر شجاع ما را به دادگاه احضار می‌کنند چرا نماینده های شما در کمیته فیلترینگ رای به بسته شدن اینستاگرام دادند وقتی شما می‌گوییدبا فیلترینگ مخالفید به معنای آن است که طبری بگوید آن زمین‌ها و ویلاها در لواسان دوستان او به او داده اند. آقای رییسی دوستان آقای طبری کجا هستند و چرا هنوز آزاد هستند.

جوری از زنان و حقوق شان می گوید که انگار مردم نمی دانند و بالاخره سوابق شما چیست.

در کمیسیون انتصابات قضات به ترفیع قضات زن ترتیب اثر داده نشد.

شما بگویید نسبت شما با افکار جناب آقای علم الهدی امام جمعه مشهد چیست دقیق بفرمایید مخالف افکار ایشان در حوزه زنان هستید یا خیر؟ الان زنان در دادگاه ها چه مقدار زیر فشار هستند؟

شما حتی در مناظره قبلا نگفتید مخالف گشت ارشاد هستید الان صریحا بگویید موافق یا مخالف گشت ارشاد هستید.

 

*** اجازه ندهید نگاه ارباب رعیتی در کشور حاکم شود

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم از نیمه دوم سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت:

در این مناظرات جای روستائیان بی‌صدا خالی است.

البته زمانی که مشاور آقای رئیسی که شهر به شهر برایشان تبلیغ می‌کند و آقای جلیلی ترک موتورشان می‌نشیند به روستائیان توهین می‌کند، چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم.

نگاه مشاور آقای رئیسی به روستائیان، نگاهی بود که اقای رئیسی جلسه پیش به کارمندان داشتند. گویی روستائی و کارمندان واژه تحقیرآمیز است.

مردم اجازه ندهید نگاه ارباب رعیتی در کشور حاکم شود، ملت ما انقلاب کرد که این نگاه‌ها نباشد.

مردم روستا از شما گندم را به قیمت مناسب نمی‌خرند چون بودجه آن را تیم دوستان مجلسی به رانت‌خوارها دارند.

من برنامه جامعی برای روستا و اقتصاد روستا دارم. در این برنامه تضمین می‌کنم گندم شما و محصول کشاورزی شما را به نرخ روز بخرم نه نرخ تحمیلی که رایج است.

انبارهای گسترده در سراسر کشور برای نگهداری محصولات کشاورزی و عرضه آن در بورس کالا راه می‌اندازم تا مجبور نشوید محصول خود را با قیمت پایین به دلالان بفروشید.

 

*** اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست

 

همتی خطاب به رئیسی گفت:

ایشان چند روز پیش گفتند که بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ سود را پایین بیاورد ولی من ابزار قوه قضائیه می‌توانم، باید پرسید چرا تا کنون کاهش ندادید؟ دیگر اینکه اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست، چنانچه سود بانکی را در شرایط تورم کم کنیم پیرزن و پیرمرد بازنشسته که سرمایه خود را در بانک گذاشته‌اند و از سود آن امورات خود را سپری می‌کنند چگونه باید زندگی کنند؟

راجع به این مسائل باید فکر اساسی کرد و ریشه آن تورم است که باید آن را بخشکانیم.

حکمرانی اقتصادی نامناسب است، اینگونه اقتصاد و کشور را مثل زندان نمی‌توان اداره کرد، کشور پیچیدگی‌های زیادی دارد.

 

این نامزد انتخابات خطاب به قاضی زاده هاشمی گفت:

شما جلسه پیش گفتید که به زنان بیشتر احترام می‌گذارم و رئیس ستادم یک خانم است،

باید بگویم خانمی که در ستاد شما است همان فردی است که گفته بود بیل گیتس با واکسن کرونا می‌خواهد ۱۵ درصد جمعیت جهان را از بین ببرد؟

آیا با این تفکر می‌خواهید کشور را اداره کنید؟

من از بهترین متخصصان و مدیران کشور و تجربه‌های موفق جهان برای اداره و حل مساله کرونا دعوت خواهم کرد و واکسیناسیون همگانی و رایگان را در سراسر کشور تا پایان امسال انجام خواهم داد. سامانه شفاف کرونا در ماه اول آغاز به کار دولت راه‌اندازی می‌شود.

 

*** من با دست خالی با ترامپ جنگیدم

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت:

من با دست خالی با ترامپ جنگیدم، اما به روی خود نمی‌آورند چون باید تخریب کنند.

من می‌دانستم اگر وارد صحنه انتخابات شوم تخریب‌ها صد برابر می‌شود؛ اما با خود گفتم ممکن است هیچ وقت نتوانم خود را ببخشم بنابراین دو ساعت مانده به پایان ثبت‌نام در صحنه حاضر شدم.

آقای روحانی رییس جمهور خوبی بود در دوران تعامل، آن سال‌ها را به خاطر بیاورید. اما هیچ‌کس نمی‌دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل خواهد کرد؟ هیچ کس ترامپ و کارهایش را پیش‌بینی نمی‌کرد.

روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آن طور که باید عمل کند. تیم ناهماهنگ اقتصادی،‌اعتماد به افرادی که صلاح ایشان را نمی‌خواستند در کنار همین گروه آقایانی که اینجا نشستند، تخریب‌ها و سنگ‌اندازی‌هایشان.

 

*** وقتی مردم خشمگین هستند رییس جمهور نباید بخندد

 

وی در ادامه اضافه کرد:

باید قبول کنیم وقتی مردم خشمگین هستند رییس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه خبردار شدم.

مردم سه سال است که آقایان بذر یاس و ناامیدی در جامعه می‌کارند، به شما القا می‌کنند که رای شما اهمیتی ندارد. دشمن خارجی و تندروهای داخلی از رای شما می‌ترسند چون بازی آنها خراب می‌شود.

شما مردم برای این صندوق رای، خون دادید. با جوانان ما چه کار کردند که در ۱۲ سال شعارشان از «رای من کو» تبدیل شد به «رای بی رای».

ما در انتخابات خود اشتباه کردیم اما باعث نمی‌شود وقتی زمین خوردیم دیگر بلند نشویم.

بیایید دوباره با هم یار دبستانی را بخوانیم. خوشحال باشید. من قول می‌دهم کشور را از این پیچ خطرناک رد کنم و کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم. نمی‌گذارم کسی به خاطر معیشت شرمنده خانواده خود شود این کاری است که من بلدم.

 

*** نگذارید ۲۸ خرداد تبدیل به ۲۸ مرداد شود

 

به گزارش پژواک، همتی در پایان، تاکید کرد:

از تاج زاده و جنیدی تا صفایی و فراهانی، از فردوسی پور و دایی تا آذری جهرمی، از طیب نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی دانا، از مسجد جامعی و ظفرقندی تا محمد جواد ظریف همه می‌توانند کنار من باشند. ما ایرانی بهتر داشته باشیم.

من هیچ ترسی ندارم، نه برادرانم فاسد هستند، نه همسر و نه دخترانم، من به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد. به من اعتماد کنید.

روز رای گیری بزنید زیر میز، نگذارید ۲۸ خرداد تبدیل به ۲۸ مرداد شود. قدرت خود را به همه کسانی که نمی‌خواهند خوشحالی شما را ببینند نشان دهید. به همه کسانی که می‌گویند اگر مشکل دارید جمع کنید بروید. ایران وطن ماست اینجا ایران ماست.

 

 

انتهای پیام///