- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

۹۷۰ مجموعه با به اشتراک‌گذاشتن توانمندی‌های خود توسعه به صنعت آزمایشگاهی شتاب بخشیدند

۹۷۰ مجموعه آزمایشگاهی تجهیزات، توانمندی‌ها و تخصص‌های خود را به اشتراک گذاشتند تا نقشی اثرگذار در توسعه این صنعت کاربردی و راهبردی در کشور داشته باشند.

 

*** ارتقا دادن به خدمات آزمایشگاهی و توسعه فعالیت‌ها

 

به گزارش پژواک [1]، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که تلاشی است برای ارتقا دادن به خدمات آزمایشگاهی و توسعه فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده در این حوزه. به طور مثال ترغیب مجموعه های فعال در این حوزه برای به اشتراک گذاشتن دارایی هایشان یکی از این تلاش ها است.
در این شبکه خدمات آزمایشگاه های متنوعی مانند حوزه فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست فناوری و پزشکی، داروسازی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، ارایه می‌شود.
این شبکه در طی این سال ها تلاش کرده است تا مجموعه های آزمایشگاهی را به اشتراک گذاشتن خدمات و تجهیزات دعوت کند.

حاصل این تلاش چند ساله هم به عضویت بیش از ۹۷۰ مجموعه آزمایشگاهی منجر شده است.

مجموعه هایی که با همکاری یکدیگر و زیر یک سقف و در کنار هم به توسعه صنعت آزمایشگاهی کمک می کنند.

 

*** حضور آزمایشگاه‌های متنوعی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

 

به گزارش پژواک [1]، در حال حاضر آزمایشگاه‌های متنوعی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی حضور دارند.

از نظر ساختاری، آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، آزمایشگاه های دانشگاه‌ها [2]، پژوهشگاه‌ها و موسسه های پژوهشی، از نظر حوزه فعالیت، آزمایشگاه‌های زیست فناوری، فناوری [3] نانو، علوم شناختی، علوم و صنایع دریایی، هوایی، فضایی، ریلی، صنایع دستی، سلول [4] های بنیادی، نفت، انرژی و نیرو، برق و الکترونیک، معدن، مواد، پلیمر، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و غیره.

از نظر سازمان مادر، آزمایشگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های مختلف مانند وزارت علوم، بهداشت، صنعت، نیرو، کشاورزی و غیره، در شبکه عضو هستند.

 

 

پایان پیام///