- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

۵۴ مجموعه فناور، محصولات و خدمات خود در حوزه سخت افزار را توسعه داده‌اند

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵۴ مجموعه فناور، محصولات و خدمات خود در حوزه سخت افزار را توسعه داده‌اند.

 

*** توسعه ۵۴ مجموعه فناور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

به گزارش پژواک [1]، بر اساس اعلام معاونت علمی و فنا‌وری ریاست جمهوری، با حمایت این معاونت، ۵۴ مجموعه فنا‌ور، محصولات و خدمات خود در حوزه سخت افزار را توسعه داده‌اند، محصولاتی که در مرز دانش و به همت فناو‌ران داخلی به تولید رسیده‌اند.

به صورت بسیار ساده، سخت افزار کامپیوتر شامل بخش‌ها و اجزای فیزیکی است که هر کامپیوتری برای انجام وظایف خود به آن‌ها وابسته است.

مفهوم (سخت افزار کامپیوتر) هر چیزی که دارای یک برد مدار الکترونیکی باشد و در درون یک رایانه شخصی و یا لپ تاپ به کار گرفته شود را در بر می‌گیرد، این موارد می‌تواند شامل مادربرد، کارت‌های گرافیک، پردازنده، فن‌های خنک کننده، دوربین وب کم، منبع تغذیه و نظایر آن باشد.

در حال حاضر ۵۴ شرکت دانش بنیان و خلاق توسط ستاد توسعه فنا‌وری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فنا‌وری ریاست جمهوری شناسایی شده اند که در زمینه توسعه سخت افزار در کشور فعالیت می‌کنند.

 

*** شرکت‌ها و محصولات توسعه یافته

 

به گزارش پژواک [1]، سامانه‌های هوشمند کشاورزی والی یکی از این شرکت‌ها است که در این حوزه فعالیت می‌کند و دستگاه هوشمند [2] پاکسازی گل زعفران را تولید کرده است.

همچنین شرکت نوآوران [3] امن اندیش شریف نیز با تولید ماژول ارتباط امن شبکه (HW-IPSEC) به این حوزه ورود کرده است.

دهکده نواندیشی [1] و نوآوری چهلستون کسب و کار نیز شرکت دیگری است که در این حوزه فعالیت می‌کند محصول تولیدی [4] این شرکت مودم امن است.

بورد پایه لینوکس رمز شده هم محصولی است که در زمینه سخت افزار [5] توسط شرکت نیلی گستر امین به تولید رسیده است.

شرکت کارا دو هزار هم در این حوزه فعال است.

شرکت پیشرو فناوری اطلاعات [6] رادین، مهندسی [7] ارتباطی پیام پرداز، رایا سامانه‌های امن پارسا شریف، پیام افزار پیک آسا، کارافن پرداز مبتکر مانا، مهندسی برق و الکترونیک قشم ولتاژ، پیام افزار پیک آسا، کارافن پرداز مبتکر مانا و راژان پرتو پارس نیز از دیگر مجموعه‌های فعال در این حوزه هستند.

 

 

پایان پیام///