- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

سیستم عامل هارمونی برای تلفن‌های هوشمند هوآوی عرضه شد

شرکت هوآوی سیستم عامل هارمونی را برای شماری از تلفن‌های هوشمند خود عرضه کرد.

 

*** هارمونی؛ رقیب جدید اندروید

 

به گزارش پژواک [1]، این اقدام در راستای تلاش این غول فناوری چینی برای قطع وابستگی به فناوری آمریکایی و به چالش کشیدن نرم افزار اپل و گوگل انجام می گیرد.

سیستم عامل هارمونی در سال ۲۰۱۹ پس از این که هواوی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت و دسترسی به سیستم عامل اندروید گوگل را از دست داد رونمایی شد.

این رویداد به همراه تحریم‌های بیشتر که دسترسی هواوی به قطعات مهم آمریکایی را محدود کرد، کسب و کار تلفن هوشمند این شرکت را درست چند ماه پس از این که به بزرگترین بازیگر بازار تلفن هوشمند در جهان تبدیل شده بود، فلج کرد.

هواوی از سال ۲۰۱۶ سرگرم طراحی سیستم عامل ها‌رمونی بوده و آن را سیستم عاملی توصیف کرده می توانند در بسیاری از دستگاه‌های متصل به اینترنت از تلفنهای هوشمند گرفته تا دستگاه‌های پوشیدنی کار کند.

این شرکت مدعی شده است با عرضه هار‌مونی ساخت اپلیکیشنهایی که بتوانند در دستگاه‌های مختلف کار کنند برای طراحان راحت می‌شود.

هواوی با تمرکز بر امکان کار کردن سیستم عامل ه‍ارمونی در دستگاه‌های مختلف تلاش کرده است سیستم عامل خود را از اندروید و iOS اپل متمایز کند.

 

*** هارمونی برای چه موبایل‌هایی عرضه می‌شود؟

 

هواوی در سال ۲۰۱۹ ها‌رمونی را در تلویزیون ساخت برند Honor عرضه کرد.

اکنون این شرکت هار‌مونی را در مدل جدید تلفن [2] هوشمند پرچمدار میت ۴۰ و گوشی تاشوی میت ایکس ۲ عرضه کرده است.

اسمارت واچ جدید واچ سری ۳ و تبلت میت پد پرو به هارمونی مجهز خواهند بود.

 

*** تحریم‌های آمریکا موجب استقلال هوآوی شد

 

به گزارش پژواک [1]، تحریم‌هایی [3] که در سال ۲۰۱۹ علیه هواوی وضع شد به معنای آن بود که کاربران تلفن‌های هوشمند [4] هواوی نمی‌توانند به روزرسانی‌های اندروید [5] را دریافت کنند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، هواوی [1] روز چهارشنبه اعلام کرد بسیاری از گوشی‌های [6] قدیمی تر ساخت این شرکت [7] می‌توانند به هارمونی ارتقا پیدا کنند.

این ارتقاها از روز چهارشنبه آغاز شد و تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام///