- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ظرفیت ۴ میلیارد دلاری صادرات محصولات دانش‌ بنیان

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی از ظرفیت ۴ میلیارد دلاری صادرات محصولات دانش‌ بنیان خبر داد.

 

*** هدف اتاق بازرگانی ایران؛ توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

 

به گزارش پژواک [1]، افشین کلاهی با بیان اینکه هدف اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان است، تصریح کرد:

با همکاری شرکت‌های با سابقه و برقراری ارتباط آنها با شرکت‌های خارجی فعال در این زمینه می‌توان اقدام به افزایش صادرات خدمات در این بخش کرد.

نشست‎هایی در این زمینه با شرکت‌های جهان برگزار شده است و هیات‌های تجاری بسیاری به ایران آمدند و از فعالیت‌های کشور بازدید کردند تا توانمندی صادرات به خوبی معرفی شود.

 

*** تسهیل مشکلات نقل و انتقالات مالی با احیای برجام 

 

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه احیای برجام می‌تواند صادرات خدمات و محصولات دانش‌ بنیان را افزایش دهد، اظهار داشت:

بدون پذیرش FATF مشکلات نقل و انتقالات مالی [1] حل نمی‌شود اما برجام می‌تواند در این زمینه تسهیل ایجاد کند.

با احیای برجام [1] سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در زمینه شرکت‌های دانش بنیان رخ خواهد داد و بازارهای بین‌المللی در اختیار تولیدات داخلی ایران قرار می‌گیرد.

 

کلاهی با بیان اینکه در حال حاضر امکان عرضه محصولات دانش بنیان در جهان با نام ایران [2] بسیار محدود است، خاطرنشان کرد:

عامل مناسب دو طرفه با کشورهای دنیا ابزار اصلی تجارت [3] است و برداشتن تحریم‌ها موجب آغازی مطمئن برای تجارت با ایران خواهد بود و بی اعتمادی به وجود آمده در سال‌های گذشته را از میان بر خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی و غیر رسمی حدود یک میلیارد دلار در سال ۹۹ تجارت کالا و خدمات دانش بنیان را تجربه کرده‌ایم، تصریح کرد:

به دلیل اینکه برخی از محصولات این بخش مربوط به محتوا می‌شود و نیازی به ثبت در گمرک ندارد می‌توان به صورت غیر رسمی اقدام به خروج خدمات کرد تا با نام شرکتی خارجی به بازار عرضه شود.

 

*** ظرفیت ۴ میلیارد دلاری صادرات محصولات دانش‌ بنیان

 

به گزارش پژواک [1]، رئیس کمیسیون [4] کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی [5] ایران در پایان با بیان اینکه با تعریف فعلی صادرات خدمات [6] و کالای دانش بنیان در کوتاه مدت می‌توان به دو میلیارد دلار صادرات در این حوزه دست پیدا کرد، اظهار داشت:

در صورت تسهیل شرایط ظرفیت چهار میلیارد دلاری صادرات [7] در این بخش وجود دارد.

 

 

انتهای پیام///