- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

شبکه‌ها و نتورک‌ها در قالب بازاریابی‌ مدرن جای واسطه‌ها را خواهند گرفت/ کنفرانس مدیریت بازاریابی صنعتی توسعه‌دهنده متدهای نوین بازاریابی و مارکتینگ‌های نسل ۴ و ۵

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه کنفرانس مدیریت بازاریابی صنعتی توسعه‌دهنده متدهای نوین بازاریابی و مارکتینگ‌های نسل ۴ و ۵ است، از نقش‌آفرینی شبکه‌ها و نتورک‌ها در قالب بازاریابی‌ مدرن به جای واسطه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

 

*** اولین کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی صنعتی

 

به گزارش پژواک [1]، به نقل از خبرگزاری صنایع [2]، ابوالفضل کیانی بختیاری در حاشیه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی صنعتی [3] در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری پیرامون محورهای اصلی و دستاوردهای احتمالی این همایش برای شرکت‌کنندگان، اظهار داشت:

نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی صنعتی [3] در پاسخ به مطالبه بخش صنعت [3] برنامه‌ریزی و تنظیم شده است.

به عبارت دیگر خلاء این موضوع در کشور وجود داشت و سازمان‌های توسعه‌ای بزرگ مثل ایدرو، ایمیدرو، ایزیپو، ام پی سی و از این قبیل مجموعه‌ها خواهان برگزاری این کنفرانس بودند تا درس آموخته‌های این کنفرانس به این مجموعه‌ها در موضوعات بازاریابی در زنجیره تامین هلدینگ‌های بزرگ و شرکت‌های نام آور کمک کند.

این کنفرانس، نوآوری‌ها، روش‌ها و متد‌های جدیدی که به کمک فناوری‌های نوظهور ایجاد می‌شود را در کشور توسعه می‌دهد.

همچنین در این همایش ما به مارکتینگ‌های نسل ۴ و ۵ و تاثیرات آن در بخش صنعت [3] خواهیم پرداخت.

 

*** تفاوت بازاریابی صنعتی [3] با سایر بازاریابی‌ها

 

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی [3] در ادامه این گفتگو پیرامون تفاوت بازاریابی صنعتی [3] با سایر بازاریابی‌ها، گفت:

در گذشته بین تولید کننده و مصرف کننده واسطه‌هایی وجود داشتند و این واسطه‌ها معمولاً انسانی بودند، بعدها بروکرها و واسط‌های فناورانه و تکنولوژیک این بهم‌رسانی‌ها را بین تولید کننده و مصرف کننده انجام می‌دادند.

در بازاریابی‌های مدرن یعنی نسل‌های ۴ و ۵، شبکه‌ها و نتورک‌ها هستند که بین مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار می‌گیرند و پلتفرم‌ها هستند که خلق ارزش و مزیت آفرینی می‌کنند.

بنابراین بازاریابی امروز از بازاریابی سنتی به بازاریابی مدرن تبدیل شده است.

پیدایش نوروساینس و نورو مارکتینگ، موضوعات علوم شناختی، cognitive computing (رایانش شناختی) و همه اینها باعث شده تا بتوانیم رفتار مصرف کننده را پیش بینی کنیم و بر اساس آن‌ها برای تغییر رفتار و ایجاد بازارهای جدید برنامه‌ریزی کنیم که این موارد در مارکتینگ‌های پیشرفته امکان پذیر است.

 

بازاریابی صنعتی

 

*** بایدها و نبایدهای بازاریابی در بازارهای خارجی

 

کیانی در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری صنایع [2] که صادرکنندگان [4] ایرانی برای بازاریابی [5] محصولات صنعتی [3] ایران در کشورهای خارجی با چه چالش‌هایی روبرو هستند و برای موفقیت چه اقداماتی باید انجام دهند، بیان کرد:

معمولاً تعاملات [6] باید دو سویه باشد، زیرساخت‌ها باید هموار و همگون باشد و این امکان وجود داشته باشد که ما بتوانیم در هر لحظه در آن شبکه و شبکه ارزش بین المللی قرار داشته باشیم.

طبیعی است که زیرساخت فناورانه مهم هست و نبود آن می‌تواند لطمه و آسیب شدیدی وارد کرده و این ارتباط تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین زیرساخت‌ها باید مطمئن و نیروهای انسانی باید ارتباط [7] خوبی با یکدیگر داشته باشند.

زمانی که دیپلماسی اقتصادی [1] و سیاسی [8] نیز برقرار باشد این تعامل رخ می‌دهد.

 

*** سیاست‌گذاری در توسعه بازاریابی صنعتی [3]

 

رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی صنعتی [3] در ادامه این گفتگو و در خصوص نقش حوزه سیاست‌گذاری در این موضوعات، بیان کرد:

حوزه سیاست‌گذاری در این خصوص خیلی موثر است، شما یکطرفه بویژه در کسب و کار‌های بین المللی نمی‌توانید ارتباط داشته باشید باید نقشی در زنجیره تامین داشته باشید که این نقش تحت تاثیر دیپلماسی اقتصادی ممکن است، کمرنگ یا پر رنگ باشد در نتیجه بی تاثیر نیست.

 

*** تاثیر فناوری و فضای مجازی بر بازاریابی صنعتی [3]

 

کیانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صنایع [2] پیرامون تاثیر فناوری‌ها و فضای مجازی بر بازاریابی صنعتی [3] نیز، اظهار داشت:

تاثیر فناوری‌ها در حوزه مارکتینگ بسیار وسیع است.

در این کنفرانس در رابطه با فناوری‌های نسل ۴ و ۵ صحبت می‌کنیم و تاثیری که سیستم‌های هوش مصنوعی و سایبر فیزیک روی بحث مارکتینگ می‌گذارد، در حال حاضر همه‌ کنش‌ها می‌تواند به صورت بر خط اتفاق بیافتد، تمام تحلیل‌ها به کمک علوم داده و داده‌های عظیم و بیگ دیتا‌ها می‌تواند ارائه شود و این تحلیل‌ها در اختیار شرکت‌ها و تولیدکنندگان قرار بگیرد.

همچنین می‌توان رفتار مشتری را با کمک علوم شناختی و بحث‌های نورو مارکتینگ و نورو ساینس تحلیل و در اختیار شرکت‌ها قرار داد.

طبیعی است که ما در انتقال و توزیع، می‌توانیم از زنجیره‌های بلوکی و بلاکچین استفاده کنیم که بلاکچین به صورت شبکه‌های خصوصی و عمومی وجود دارد.

همه این فناوری‌ها در حال حاضر جای بازاریابی سنتی را پر کردند و بازاریابی به سمت بازاریابی مویرگی پیش می‌رود و این نیز در یک شبکه بین‌الملی اتفاق می‌افتد یعنی این طور نیست که محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص باشد و این تاثیری است که فناورری‌ها در بازاریابی می‌گذارد.

طبیعی است که برای ورود و مواجه با این فناوری‌ها باید تجهیزات، زیرساخت‌ها و پذیرش وجود داشته باشد، همچنین هر بنگاه در سطح خود باید هوشمندسازی را آغاز کند و سعی کند این فناوری‌ها را به زنجیره تامین خودش تامین بدهد و به تدریج کسب و کارها پلتفرمی را در کشور گسترش یابد.

 

بازاریابی صنعتی

 

*** ویژگی‌های بازاریابی صنعتی [3] در شرایط تحریم

 

وی در ادامه این گفتگو پیرامون اینکه کشور ما در حال حاضر با محدودیت‌ها و تحریم در بازارهای جهانی روبرو است، در خصوص ویژگی‌هایی این نوع بازاریابی، بیان کرد:

تحریم‌ها در یک جایی ممکن است اثرگذار باشد ولی در کسب و کارهای توسعه‌یافته و در کسب و کارهایی که به بلوغ خود رسیده باشند، تاثیرگذار نخواهند بود، زیرا این نوع کسب و کار یک حلقه از زنجیره تامین کننده سایر کشورها هستند، به عبارتی اگر فشار وارد شود دارند خود تحریمی انجام می‌دهند.

در بسیاری از صنایع [2] که کشور ما پیشران صنعت [3] است، این مسئله وجود دارد و تحریم‌ها نتوانسته است بازدارندگی ایجاد کند.

طبیعی است که در این شرایط سخت، می‌توانیم از شبکه‌هایی که در زنجیره فعالیت ما در سایر کشورها وجود دارد، استفاده و بازایابی را توسعه دهیم.

 

*** نقش خبرگزاری صنایع [2] بر ارتقای بازاریابی صنعتی [3]

 

به گزارش پژواک [1]، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی [3] در پایان این گفتگو پیرامون تاثیر رسانه‌ها بر ارتقای بازاریابی صنعتی [3]، با تاکید بر ضرورت تاثیرگذاری خبرگزاری صنایع [2] برای ارتقای بازاریابی صنعتی [3]، اظهار کرد:

همانگونه که اشاره شد، خبرگزاری صنایع [2] با طیف زیادی از شرکت‌ها، بنگاه‌ها، مدیران عامل، مدیران ارشد بخش صنعت [3]، برنامه‌ریزان و سیاسگذاران ارتباط مستقیم دارد.

رسالت هر رسانه‌، جریان‌سازی، ادبیات‌سازی، فرهنگ‌سازی و انتقال دانش آموختگان است.

طبیعی است خبرگزاری صنایع [2] در بخش صنعت [3] در این زمینه موضوعاتی که خلا در کشورر وجود دارد و باید فرهنگ سازی انجام شود، نقش پر رنگی می‌تواند انجام دهد که خوشبختانه در این زمینه فعال است.

 

*** فیلم مصاحبه اختصاصی

 

در پایان می‌توانید فیلم مصاحبه اختصاصی خبرنگار خبرگزاری صنایع [2] با مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی که ریاست شورای سیاستگذاری کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی صنعتی [3] را نیز برعهده دارد، مشاهده نمایید:

 

 

 

انتهای پیام///