- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

جریمه ۱۲ میلیون دلاری اپل توسط دولت روسیه بابت سوءاستفاده از سلطه اپ استور

کمپانی اپل در کشور روسیه به دلیل شکایتی پیرامون قوانین انحصار طلبانه مرتبط با اپ استور، مبلغ ۱۲ میلیون دلار جریمه شد.

 

*** اپل به دلیل سوءاستفاده از سلطه اپ استور جریمه شد

 

به گزارش پژواک [1]، یکی از مشکلات بزرگ در مسیر مدیریت شرکت‌های بزرگ، اینست که با توجه به توانایی و نفوذ خود در بازار، امکان سوء استفاده از آن را دارند و به همین دلیل، اغلب با اتهام انحصارطلبی مواجه می‌گردند.

اخبار جدید گویای آن است که کمپانی اپل این بار در کشور روسیه در پی شکایت کسپرسکی در رابطه با قوانین انحصارطلبانه مرتبط با اپ استور به مبلغ ۱۲ میلیون دلار جریمه شده است.

که اپل به دلیل سوءاستفاده از سلطه اپ استور، از سوی قانونگذاران ضدانحصار کشور روسیه (FAS) 12 میلیون دلار جریمه شده است.

گفته شده که تحقیقات در این رابطه از سال ۲۰۱۹ با شکایت [2] کسپریکی [3] آغاز شده بود.

کسپرسکی همچنین مدعی شده بود که اپل این شرکت را در مدت کوتاهی پس از عرضه قابلیت Screen Time در iOS 12 مجبور کرده است که کارکردهای نرم‌افزار Safe Kids را محدود کند.

به دنبال این موضوع، تابستان سال گذشته قانون روسیه به منع کسپرسکی عمل کرد و حکم [1] داد که اپل به صورت غیرقانونی [4] بعد از اجبار توسعه دهندگان به توزیع نرم‌افزارهایشان از طریق اپ استور آنها را مسدود می‌کند.

البته در آن زمان شرکت اپل با رد این موضوع، اعلام کرده بود که این نرم‌افزار [5] امنیت [6] و حریم [7] خصوصی کاربران را در خطر قرار می‌دهد.

 

*** اصلاح مقررات انحصارطلبانه

 

به گزارش پژواک [1]، اکنون روسیه علاوه بر جریمه نقدی، شرکت اپل را ملزم کرده است که برخی مقررات انحصارطلبانه خود را اصلاح نماید، مقرراتی که به موجب آن اپ استور می‌تواند هر گونه نرم‌افزار سوم شخصی را حتی در صورت رعایت تمامی پیش نیاز‌ها از این فروشگاه حذف کند.

همچنین در حکم ابلاغی به اپل آمده است که این کمپانی باید به تمامی توسعه دهندگان نرم‌افزارهای کنترل والدین، اجازه دهد که نرم‌افزارشان را بدون محدود کردن قابلیت‌ها در اپ استور انتشار بدهند.

البته شرکت اپل هم متقابلا اعلام کرده است که با این تصمیم مخالفت کرده و درخواست تجدیدنظر خود را صادر کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که اپل با افزایش نظارت نهاد‌های دولتی در مورد محافظت از اپ استور در ایالات متحده و اتحادیه اروپا روبرو است.

همچنین انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا در اواخر هفته جاری اپل را در پی شکایت اسپاتیفای مبنی بر پورسانت ۳۰ درصدی اپل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای جریمه کند.

 

 

انتهای پیام///