- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ساخت نخستین فیلم سینمایی بلند در فضا

مسئولان روسی اعلام کردند که یک راکت سایوز در ۵ اکتبر ۲۰۱۲ قرار است از پایگاه فضایی بایکانور پرتاب شود که حامل یک هنرپیشه و یک کارگردان برای فیلمبرداری نخستین فیلم بلند ساخته شده در فضا خواهد بود.

 

*** هنرپیشه زن روس، نخستین بازیگر فیلم در ایستگاه فضایی

 

به گزارش پژواک [1]، مسئولان روس هفته پیش اعلام کردند که یک راکت سایوز در ۵ اکتبر ۲۰۱۲ قرار است از پایگاه ف‍ضایی بایکانور پرتاب شود که حامل یک هنرپیشه و یک کارگردان برای فیلمبرداری از آنچه احتمالا نخستین فیلم بلند ساخته شده در ف‍ضا می‌شود خواهد بود.

این هنرپیشه روس یولیا پرسیلد ۳۶ ساله خواهد بود، که در کارنامه خود فهرستی طولانی از حضور در تئاترها و فیلم بلند را دارد.

پرسیلد توسط یک کمیسیون دولتی برای ایفای نقش اول در فیلمی با نام چالش انتخاب شد.

کلیم شیپنکو، کارگردان این فیلم، نیز همراه با این هنرپیشه برای نظارت بر فیلمبرداری خواهد رفت. مسئولان روس می‌گویند که فضاپیمای سایوز برای شروع تولید این فیلم به ISS متصل خواهد شد.

این تیم روس باید برای دستیابی به عنوان نخستین فیلم بلند فیلمبرداری شده در فض‍ا عجله کنند، چرا که تام کروز هنرپیشه آمریکایی نیز قصد دارد تا در ماه اکتبر برای فیلمبرداری یک فیلم درام بلند در داخل ایستگاه فض‍ا‌یی بین‌المللی به ISS سفر کند.

فیلم کروز تحت پشتیبانی ناسا و ایلان ماسک [2] مدیرعامل اسپیس‌ایکس است.

تام کروز با ۵۹ سال سن به مراتب مسنتر از پرسیلد روس است.

 

*** یولیا پرسیلد کیست؟

 

با اینکه تام کروز به خاطر ایفای نقش‌های کلیدی در آثاری مانند اسلحه برتر و ماموریت ناممکن شناخته شده است ولی خیلی‌ها ممکن است با پرسیلد آشنایی نداشته باشند.

وی در فیلمی در سال ۲۰۱۵ به نام نبرد برای سواستوپول با ایفای نقش یک تک‌تیرانداز [3] ارتش سرخ حضوری پررنگ به ثبت رساند.

کارگردان شیپنکو بیشتر به خاطر فیلمی با نام Salyut 7 شناخته می‌شود که نمودی دراماتیک از یک ماموریت شوروی [4] برای نجات یک ایستگاه فضایی مداری بود.

 

*** رقابت میان ناسا و روسیه

 

به گزارش پژواک [1]، با این حال شاید بتوان گفت که درام واقعی در ماه‌های اخیر بین ناسا [1] و روسیه [5] در جریان بوده است، روسیه اعلام کرده است که ممکن است به طور کامل از برنامه ایستگاه [6] فضائی بین‌المللی [7] کنار بکشد.

همچنین، روسیه و چین همچنین در حال افزایش همکاریشان در ف‍ضا هستند، به طوری که چین در حال کار بر روی ساخت ایستگاه فضائی خودش است.

 

 

انتهای پیام///