- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ادعای عجیب تسلا؛ صفر تا صد فقط ۱/۱ ثانیه!

ایلان ماسک ادعا می‌کند که نسل بعدی خودروی الکتریکی تسلا رودستر به لطف بهره‌گیری از پکیج ‌آپشنال موشک SpaceX، در مدت ۱٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

*** ادعای عجیب تسلا؛ صفر تا صد فقط ۱/۱ ثانیه!

 

به گزارش پژواک [1]، بیش از سه سال از زمانی می‌گذرد که تسلا از نسل دوم رودستر خود رونمایی کرد.

قرار بود نسل بعدی تسلا رودستر سال گذشته به جاده‌ها بیاید؛ اما این هدف هنوز محقق نشده است.

انتظار می‌رود این خودروی الکتریکی [2] برای سال مدل ۲۰۲۲ عرضه شود؛ اما تا آن زمان باید منتظر بمانیم.

نسخه‌ای از تسلا رودستر در موزه خودرو پترسن به نمایش گذاشته شده که نشان‌دهنده‌‌ی زمان شگفت‌‌آور صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۱٫۱ ثانیه در صورت مجهز بودن به پکیج آپشنال SpaceX است.

ایلان ماسک برای تأیید این افشاگریُ در حساب توییتر خود به موضوع اشاره کرد و گفت این کار با پکیج آپشنال پیشران موشک SpaceX امکان‌‌پذیر است.

گفته می‌شود تسلا رودستر از پیشران‌های هوای سرد استفاده خواهد کرد که انرژی آن‌ها توسط مخازن هوای فشرده مخفی‌شده در پشت پلاک عقب خودرو تأمین می‌شود و کمک می‌کند تا در حالت تمام چرخ محرک بتواند به سرعت‌های بالا دست یابد.

تسلا ادعا می‌کند که این خودروی برقی بدون پکیج موشک SpaceX در مدت‌زمان ۱٫۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که هنوز هم کاملاً حیرت‌آور است.

ایلان ماسک وعده‌های زیادی درباره‌ی تسلا رودستر داده و ادعا کرده است که این خودرو با پیکربندی سه‌موتوره خود ۹۹۸ کیلومتر شعاع حرکتی ارائه می‌دهد.

یک موتور در جلو و دو موتور در پکیج وجود دارد که قدرت هر چهار چرخ را تأمین می‌کنند.

انرژی این موتورها از باتری ۲۵۰ کیلووات ساعت تأمین می‌شود. هنگامی که تسلا در سال ۲۰۱۷ از رودستر رونمایی کرد، مسئولان خودروساز آمریکایی گفتند که این خودروی برقی ۱۰ هزار نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد و در ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که سریع‌تر از اکثر خودروها است.

این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۸٫۸ ثانیه طی می‌کند.

 

 

 

 

دستیابی به این عملکرد عالی، ارزان نخواهد بود؛ زیرا این خودرو می‌تواند به سرعت‌هایی بیش از ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

قیمت مدل پایه تسلا رودستر از ۲۰۰ هزار دلار با نسخه سری بنیان‌گذاران (Founders) شروع می‌شود که فقط ۱۰۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود و هر کدام ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

تسلا برای رزرو هر خودرو به ۵۰ هزار دلار نیاز دارد و این خودروی برقی می‌تواند با ورود خود به بازار [3]، عملکردی خیره‌کننده داشته باشد.

نسل جدید تسلا رودستر از تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۱ در موزه پیترسن به نمایش گذاشته شده است.

 

*** تبریک ایلان ماسک به فورد

 

به گزارش پژواک [1]، آیا پیام تبریک ایلان ماسک به فورد هدف کلی داشت یا تنها به اولین خودروی برقی فورد [4] با نام F-150 لایتنینگ (Lightning) مربوط بود؟ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که گاهی توئیت‌هایی با مضمون شوخی منتشر می‌کند، در توئیتر نوشت که از ورود فورد به دنیای خودروهای برقی استقبال می‌کند.

او به‌طور خاص درباره لایتنینگ، آن‌چه درباره‌ی آن فکر می‌کند، قیمت، مشخصات و … چیزی نگفت.

به گزارش insideevs، ماسک در حساب توئیتر خود نوشت:

به فورد به خاطر استقبال از آینده الکتریکی تبریک می‌گویم!

این توئیت در واقع پاسخی بود به مقاله‌ای درباره فورد F-150 لایتنینگ که در CleanTechnica منتشر شد. چندی پیش، ماسک در توییتر به فورد تبریک گفت که یکی از دو خودروساز آمریکایی است که ورشکسته نشده‌اند.

همچنین می‌توان این توئیت ماسک را به‌عنوان طعنه به جنرال موتورز و کرایسلر در نظر گرفت.

به هر ترتیب، جیم فارلی، مدیرعامل فورد، سریع پیام ایلان ماسک را با کلمه‌ی «احترام ….» بازتوئیت کرد.

ایلان ماسک بارها و بارها گفته که یکی از اهداف اصلی تسلا، این است که برندهای دیگر از فناوری [4] خودروی الکتریکی استفاده کنند.

ماسک حتی در بعضی مواقع آن‌قدر مشتاق بوده است که به خاطر تلاش‌هایشان به این خودروسازان تبریک می‌گوید.

به نظر می‌رسد چنین تبریک‌هایی بیشتر سیاست مدیرعامل تسلا برای برقراری روابط حسنه با سایر خودروسازان [5] باشد، البته خودروسازان دیگر هم از شوخی کلامی با اقدامات تسلا پرهیز نمی‌کنند.

 

 

انتهای پیام///