- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس آغاز شد

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس از ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

 

*** ارائه جدیدترین محصولات در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس

 

به گزارش پژواک [1]، دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۲۱) با رویدادها و بخش‌های جانبی از سه شنبه ۲۸ اردیبهشت آغاز به کار کرد و تا ۳۱ اردیبهشت ماه در فضایی باز واقع در پارک فناوری پردیس ادامه دارد.

بر اساس آمارها در طول این مدت، مجموعا بیش از ۱۸۵۰ شرکت و استارت‌آپ ایرانی حضور دارند.

در دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس بیش از ۳۰۰ استارت اپ، شرکت فناور و دانش بنیان، شتابدهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری و… به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود می‌پردازند.

اینوتک‍س هر ساله به منظور توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه، تشویق جوانان به کارآفرینی و نیز فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه، رویدادها و بخش‌های جانبی متعددی در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود.

 

*** فرهنگ‌سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان

 

استیج عمومی اینوتکس از جمله بخش‌های جانبی این رویداد است که بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو با موضوع فرهنگ سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان با معرفی نمونه‌های موفق ارائه می‌شود.

در بخش استیج تخصصی اینوتک‍س (ایستگاه آینده) مهمترین روندهای نوآوری [2] در دنیا شامل پنج حوزه کلان داده‌ها، ظهور NBIC، اینترنت [3] اشیا، رایانش [4] ابری و هوش مصنوعی بررسی می‌شود.

اینوتک‍س پیچ این رویداد، رقابت‌های استارت‌آپی است که در ۶ استان مختلف کشور برگزار شده و فینال آن همزمان با رویداد اینوتکس و در حضور با سرمایه‌گذاران برگزار می شود.

 

*** کافه سرمایه اینوتکس

 

به گزارش پژواک [1]، در بخش کافه سرمایه اینوت‍کس نیز مجموعه جلسات سرمایه‌گذاری بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.

همچنین رویداد اینو جوان که طی آن کارگاه‌های تفکر خلاق و حل مسئله برای نوجوانان [1] همراه با بازی و سرگرمی است، در حاشیه اینوت‍کس برگزار خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه [5] نمایشگاه [6] اینوتکس سفرای کشورهای استرالیا، بلغارستان، رومانی، بولیوی، مکزیک، یمن [7] و بنگلادش حضور دارند.

 

 

انتهای پیام///