- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

بانک ملت هک شد/ افشای اطلاعات ۳۰ میلیون ‌کاربر

خبری که اخیرا مبنی بر هک بانک ملت و لو رفتن اطلاعات ۳۰ میلیون نفر منتشر شده بوده، اکنون توسط معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران تایید شد.

 

*** بانک ملت هک شد؛ اطلاعات کامل ۳۰ میلیون نفر لو رفت

 

به گزارش پژواک [1]، طی سال‌ ۹۹ اطلاعات زیادی از کاربران ایرانی طی حمله هکرها به سرورهای ایرانی افشا شد و اکنون نیز خبر هک بانک ملت مجددا موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشته است.

طی دو روز گذشته خبری مبنی بر هک بانک ملت منتشر شد که طی آن هکرها به اطلاعات ۳۰ میلیون نفر دست پیدا کردند. بررسی‌های نشان می‌دهد هکرها با حمله به شرکت به پرداخت ملت توانستند به به این اطلاعات دست پیدا کنند.

 

*** جزئیات هک بانک ملت

 

از اطلاعاتی که هکرها توانستند با حمله به سامانه به پرداخت ملت دریافت کنند می‌توان به نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، شماره حساب، شهر و استان تولد، شهر و استان سکونت، آدرس و شماره صاحب حساب اشاره کرد.

این اطلاعات به دیتابیس هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانک ملت مربوط می‌شود.

همچنین بررسی‌های اولیه پلیس فتا از صحت این اطلاعات حکایت داشت.

گفتنی است هک اطلاعات بانکی در ایران برای اولین بار رخ نداده و در گذشته نیز شاهد نشر اطلاعات بانک‌هایی ایرانی بوده‌ایم.

 

*** معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران

 

به گزارش پژواک [1]، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام اینکه به تازگی سامانه احراز هویت معتبر در فضای مجازی (سماوا) با هدف جلوگیری از نشت اطلاعات دستگاه‌های دولتی راه‌اندازی شد، عنوان کرد:

اتفاقی که روز گذشته در افشای اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر یکی از بانک‌ها رخ داد به دلیل تجمیع اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌های دستگاهی بوده که نشتی اطلاعات را به همراه دارد. اما در صورت استفاده دستگاه‌ها از سامانه سماوا [2]، اطلاعات هویتی افراد در یک سازمان تجمیع نخواهد شد و اینگونه اتفاقات کاهش می‌یابد.

 

 

انتهای پیام///