- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

رشد ۲ برابری ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور

در سال ۹۲ حدود ۶۴ میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود داشت که اکنون شمار آن‌ها به بیش از ۱۲۷ میلیون مشترک با ضریب نفوذ حدود ۱۵۲ درصد رسیده است.

 

*** گسترش دسترسی به تلفن همراه 

 

به گزارش پژواک [1]، دسترسی به تلفن همراه خدمات ارتباطی، حدود سه دهه است که زندگی [2] مردمان جهان را دگرگون کرده است.

در ایران نیز همین اتفاق رخ داده و مردم ما در فاصله اندکی از ورود نسل‌های اول تا چهارم تلفن همراه در دنیا با آن آشنا شدند.

ورود این فناوری‌ها به کشور نه تنها سبک زندگی، بلکه شیوه کسب‌ و کار، ارتباطات [3] و روابط اجتماعی [4] را دگرگون کردند و هم اکنون در آستانه ورود فناوری‌ [5]های نسل پنجم شبکه‌های همراه، تغییرات عمیق‌تری در راه است.

در این سال‌ها توسعه تلفن ثابت در ایران به دلایل انحصاری که در این حوزه وجود داشت، نتوانست آن‌طور که باید پیشرفت کند و بنابراین از قابلیت‌های جهانی خود در ارایه خدمات بازماند.

به واسطه عقب‌ماندگی که در حوزه تلفن ثابت داشتیم، اینترنت [6] ثابت هم نتوانست بر خلاف سایر نقاط جهان رشد منطقی خود را طی کند.

با این حال ضریب نفوذ خدمات [7] ارتباطی، یکی از بهترین شاخص‌های دسترسی به زیرساخت‌های [1] کلیدی در کشور است.

 

***  رشد بیش از ۲ برابری مشترکان ارتباطات پهن‌باند سیار

 

به گزارش پژواک [1]، در سال ۹۲ مشترکان تلفن همراه در کشور ۶۴ میلیون مشترک بودند و اکنون این عدد به بیش از ۱۲۷ میلیون با ضریب نفوذ حدود ۱۵۲ درصد رسیده است.

پوشش جاده‌ای (۲G) از ۷۲ هزار کیلومتر اکنون به بیش از ۸۲ هزار کیلومتر رسید، پوشش جاده‌ای نسل سوم ارتباطات نیز پیشرفت چشمگیری داشته و به بیش از ۵۶ هزار کیلومتر در سال ۹۹ رسیده است.

قبل از آغاز دولت دوازدهم و در سال ۹۵ حدود ۳۳ میلیون نفر مشترک ارتباطات پهن‌باند سیار بودند، این عدد اکنون به ۶۹ میلیون مشترک رسیده که رشد بیش از ۲ برابر را تجربه کرده است.

ایرنا

 

 

انتهای پیام///