- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

برگزاری ویژه ‌برنامه‌های مجازی شمارش معکوس به مناسبت روز قدس

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه ‌برنامه‌های مجازی شمارش معکوس به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد.

 

*** ویژه‌برنامه‌های مجازی شمارش معکوس

 

به گزارش پژواک [1]، علی‌رضا فاطمیان‌پوربا اشاره به برنامه‌های این سازمان برای روز جهانی قدس، اظهارداشت:

این سازمان به مناسبت روز جهانی قدس ۲۰ برنامه با عنوان (شمارش معکوس) پیش‌بینی کرده است که این نام بر اساس جمله تاریخی رهبر معظم انقلاب (اسرائیل ۲۵ سال بعد را نخواهد دید) انتخاب شده است.

این برنامه‌ها با دو رویکرد کلی افزایش آگاهی عمومی از جنایت رژیم اسرائیل و تقویت روحیه دفاع از مظلوم برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود:

وبینار دانش‌آموزی (قدس، نزدیک‌تر از همیشه) یکی از این برنامه‌هاست که با مشارکت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهر تهران و با هدف آشنایی نوجوانان با رژیم صهیونیستی و تروریست در پیام‌رسان شاد و آپارات در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند از طریق نشانی @Naslepanjom در این وبینار شرکت و پرسش‌های خود را در حین اجرای برنامه ارسال کنند تا کارشناس برنامه به آنها پاسخ دهد.

هم‌چنین ویژه‌برنامه (القدس لنا) ویژه نوجوانان و با هدف رقابت در تولید محتوای فضای مجازی برای روز قدس در سه قالب کلیپ، استوری و عکس نوشته برگزار شده است.

 

*** مسابقات ویژه برنامه روز قدس

 

فاطمیان‌پوربا اشاره به تدارک مسابقات ویژه برای روز جهانی قدس، تصریح کرد:

چندین مسابقه در حوزه‌های مختلف به مناسبت روز قدس برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به مسابقه (رازهای آسمانی) اشاره کرد.

این مسابقه اینترنتی در اپلیکیشن روبیکا اجرا می‌شود و هر شب یک کارشناس به روش درس‌هایی از قرآن سخنرانی می‌کند و در انتها سوالاتی از محتوای سخنرانی مطرح می‌شود.

 

وی در ادامه افزود:

مسابقه پیامکی (پیام‌های نورانی) با موضوع روز جهانی روز قدس ویژه مسافران مترو و اتوبوس‌های شهری برگزار می‌شود، سوالات این مسابقه بر روی پوستر و تراکت‌هایی که در مترو و اتوبوس‌ها نصب شده، نوشته شده است.

این مسابقه در هفته چهارم ماه مبارک رمضان به آیات قرآنی مرتبط با روز قدس می‌پردازد.

 

*** برگزاری مسابقه (داستان یک دشمن) ویژه نوجوانان

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقه (داستان یک دشمن) ویژه نوجوانان، اظهار داشت:

سوالات این مسابقه بر اساس اطلاعاتی طرح می‌شود که در موشن گرافیکی با موضوع شکل‌گیری اسرائیل و جنایات آن و هم‌چنین خصومت‌های این رژیم با اسلام و انقلاب اسلامی آمده است.

 

وی در ادامه افزود:

هم‌چنین مسابقه مجازی (شمارش معکوس) با هدف انتخاب بهترین شعار با موضوع نابودی اسرائیل و پیروزی فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس ویژه نوجوانان برگزار می‌شود، نوجوانان می‌توانند با توجه به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص نابودی اسرائیل، آثار خود را تا ۱۸ اردیبهشت به شماره واتساپ ۹۱۲۳۰۰۵۰۶۱ ارسال کنند.

 

فاطمیان‌پور در ادامه به اشاره به مسابقه کبوترهای کاغذی، تصریح کرد:

از کودکان دعوت می‌شود تا با ساخت اوریگامی کبوتر صلح به همراه پیام‌هایی با مضامین؛ صلح، استکبارستیزی، مقاومت و پایداری در این مسابقه شرکت کنند.

 

*** پویش مجازی رهپیما

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پویش مجازی (ره پیما) را از دیگر برنامه‌های روز قدس عنوان کرد و گفت:

در این پویش از مخاطبان دعوت می‌شود تا عکس‌های خود را با استفاده از افکت اینستاگرامی راهپیمایی روز قد‌س با سربند القدس أقرب منتشر کنند.

وی با اشاره به برپایی نگاه گذر (قلبی به نام قدس)، افزود:

این نگاه گذر با موضوع فلسطین اشغالی و محور مقاومت در ۱۶ ایستگاه پرتردد مترو برپا می‌شود.

در ویژه‌برنامه (القدس أقرب) صحبت‌هایی از نخبگان و مسئولان با موضوع وضعیت جبهه مبارزه با اسرائیل در فضای مجازی و اتاق‌های صوتی تهیه و منتشر می‌شود.

 

*** بازنشر مجازی آثار تولیدشده از سوی مدیریت هنرهای نمایشی

 

فاطمیان‌پور با اشاره به عرضه آثار تولیدشده از سوی مدیریت هنرهای نمایشی [1] در روز قد‌س، گفت:

بعضی از آثار تولیدشده در سال ۹۹ هم‌چون نمایش عروسکی (وهم بزرگ قرن) بازنشر می‌شود، این نمایش سال ۹۹ به مناسبت روز قدس از سوی مدیریت هنرهای نمایشی تولید و در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شد.

فتوکلیپ (نمای مقاومت)، سرود (نهضت سنگ) و برنامه صوتی (حکایت رویای زیتون) نیز در فضای مجازی بازنشر می‌شود.

 

وی در ادامه افزود:
هم‌چنین بعضی از محتواهای تولید شده توسط مراکز سازمان مانند کمیک موشن (چهل سردار)، موزیک ویدیوی (شمارش معکوس) فتوتیترهایی از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب با عنوان (نشان)، معرفی فیلم‌های مرتبط با روز قد‌س در (باشگاه فیلم تهران)، خوانش کتاب‌های مرتبط با روز قدس در (کافه کتاب) تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 

*** زمان‌بندی برگزاری وبینارها

 

به گزارش پژواک [1]، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی [2] هنری [3] شهرداری تهران در پایان با اشاره به زمان برگزاری وبینارها، اظهارکرد:

وبینار (روز جهانی قد‌س، دستاوردها و چشم‌انداز) پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۱۳ با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در تهران، سلمان رضوی کارشناس مسائل غرب آسیا، غلامرضا یاوند عباسی مشاور سابق وزیر کشور و عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و مهدی شکیبایی قائم‌مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

هم‌چنین وبینار (جهان اسلام و مسئله قدس) روز جمعه (۱۷ اردیبهشت) ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی قائم مقام شورای سیاست‌گذاری دفتر حمایت از فلسطین [4] شهرداری [5] تهران [6]، زهرا مصطفوی دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق [7] مردم فلسطین و اندیشمندانی از کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، آمریکا، اندونزی، پاکستان، انگلستان و سوئیس برگزار می‌شود، این وبینارها از صفحه اینستاگرام فرهنگسرای ملل به نشانی farhangsaramelal و لینک https://online.shahramookht.ir/ch/miz-۱ پخش می‌شود.

 

 

انتهای پیام///