- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تولید شعله‌گیرهای پیشرفته صنعتی با استفاده از فناوری‌های نوین

مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان از تولید شعله‌گیرهای پیشرفته صنعتی با استفاده از فناوری‌های نوین خبر داد.

 

*** تولید شعله‌گیرهای پیشرفته صنعتی [1]

 

به گزارش پژواک [2]، مهدی شفیعی با اشاره به ساخت شعله‌گیرهای پیشرفته صنعتی [1]، اظهار کرد:

شعله‌گیر تجهیزی است که برای محافظت سیستم‌ها در برابر شعله [3] انفجار در خطوط لوله، مخازن، دودکش مشعل‌های صنعتی [1]و تجهیزاتی که در آن‌ها گاز یا بخار مایعات قابل اشتعال [4] وجود دارد، باعث عبور سیال و مانع از ورود شعله در هنگام وقوع انفجار می‌شود.

قسمت اصلی این تجهیز المنت [5] آن است که با استفاده از فناوری [2] نانو [6] و محاسبات بسیار دقیق طراحی و از لایه‌های متناوب ورق‌های فلزی [7] مطابق با استاندارهای ISO ۱۶۸۵۲، API ۲۰۲۸، ASTM-F۱۲۷۳ و INSO ۱۱۰۲۶ ساخته شده است که در حال حاضر فناوری و دانش ساخت آن را در این مجموعه داریم.

 

وی در ادامه افزود:

فلیم ارستر‌ها یا همان شعله گیرها از سیستم در برابر احتراق‌های بالاتر از سرعت صوت و زیر سرعت صوت در حالت‌های پایدار شده محافظت می‌کند که علاوه بر برآورده‌سازی پارامترهای اساسی عملکرد، با ایجاد حداقل افت فشار بالاترین بازدهی را می‌دهد.

 

*** آزمایشگاه با امکانات پیشرفته برای صحت و دقت عملکرد

 

شفیعی با اشاره به سرعت انفجاری این نوع شعله‌گیرها، گفت:

تمامی انواع فلیم ارستر In line ،End of line با سرعت انفجاری Detonation، deflagration و در حالت های endurance ، short time در گروه‌‌‌‌‌‌های‌ گازی با دقت عملکرد بسیار بالا تست شده است که مشابه با نمونه‌های بین‌المللی این محصول است.

 

وی در ادامه افزود:

از آنجایی که برای صحت و دقت عملکرد هر محصول نیاز به آزمایشگاه با امکانات پیشرفته است، این مجموعه دانش‌بنیان با داشتن استاندارد آزمایشگاه مرجع ( ISo ۱۷۰۲۵ ) در حوزه تست‌های فشار استاتیکی، انفجاری، دبی، امکانات خوبی برای اطمینان کارفرمایان در اختیار دارد.

 

*** کاربرد مهم تولید و نصب شعله‌گیرهای پیشرفته صنعتی [1]

 

به گزارش پژواک [2]، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان در پایان با اشاره به کاربرد مهم در تولید و نصب شعله‌گیرهای صنعتی [1]، اظهار کرد:

مهم‌ترین مورد درباره این شعله گیرها می‌توان به نوع سیال اشتعال زا و محل نصب اشاره کرد که کارایی شعله گیر در ممانعت از انتشار شعله و گسترش انفجاری آتش موجب می‌شود تا کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف اعم از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع معدنی و فلزات دارد.

این مجموعه نخستین بار سابقه طراحی و تولید انواع راپچر دیسک‌های صنعتی [1] در داخل کشور را در رزومه کاری خود دارد و تنها تولیدکننده انواع مختلف این شعله‌گیرها در ایران و منطقه خواهد بود که با استفاده از فناوری‎‌های نوین در کنار خلاقیت و کوشش جمعی از مهندسان جوان این مجموعه، محصولی کاملا ایرانی را طراحی و آماده بهره‌برداری قرار داده است.

 

 

انتهای پیام///