- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

کاهش جان باختگان حوادث جاده‌ای با کمک پهپاد‌ها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش جان باختگان حوادث جاده‌ای با کمک پهپاد‌ها خبر داد.

 

*** کاهش جان باختگان جاده‌ای

 

به گزارش پژواک [1]، سردار قاسم رضایی در اولین جلسه قرارگاه کاهش تصادفات ناجا در سال ۱۴۰۰ با اشاره به انتظارات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای، اظهار داشت:

خوشبختانه شاهد اقدامات اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا [2] به منظور کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای هستیم، البته معتقدم که تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم و تحقق این مهم بایستی تداوم داشته باشد.

ارائه راهکار‌های عملیاتی برای کاهش جان باختگان جاده‌ای و تصادفات در تقدم هر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه ارتقاء توان عملیاتی و تحرکی پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از اقدامات گسترده نیروی انتظامی در راستای تحقق راهبرد کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای است، گفت:

تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک و همچنین تعیین نقش و سهم سایر دستگاه‌های مسئول در وقوع تصادفات و مسئول سازی این نهاد‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند به کاهش تصادفات منجر شود.

 

*** آموزش‌های فردی و مهارتی

 

سردار رضایی توجه بر آموزش فردی، مهارتی و مدیریتی نیرو‌های راهور را از دیگر ضروریاتی دانست که می‌تواند در مدیریت صحیح ترافیک، کارآمد واقع شود و بر لزوم انعطاف پذیری در توزیع اعتبارات، منابع و سرمایه در اجرای ماموریت‌ها متناسب با جغرافیا [1] تاکید کرد.

 

*** به روز رسانی تاکتیک‌ها

 

وی، به روز رسانی تاکتیک‌ها در اجرای عملیات‌های راهور و بهره مندی از تجهیزات پهپادی به منظور مدیریت ترافیک [3] از دیگر راهبرد‌هایی دانست که می‌تواند به افزایش دستاورد‌های پلیس راهور کمک شایانی کند.

 

*** پیشگام در هوشمندسازی

 

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس راهور بایستی در هوشمندسازی پیشگام باشد، تصریح کرد:

در راستای تحقق این مهم، فناوری‌های به روز و نوین از جمله دست افزار‌ها به منظور ثبت تخلفات، تجهیزات پهپادی به منظور پایش تردد در جاده ها، سامانه‌های نوین و هوشمند و … به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تزریق شده و این روند با قدرت ادامه دارد.

 

سردار رضایی بر برنامه‌ریزی گسترده به منظور توسعه انضباط ترافیکی و اصلاح رفتار‌های نابهنجار ترافیکی تاکید کرد و افزود:

نظارت بیشتر بر رفتار رانندگان [4] و کاربران ترافیک نیز می‌تواند در کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای [5] موثر واقع شود.

 

*** استفاده از ظرفیت رسانه‌ها

 

به گزارش پژاوک [1]، جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای توسعه ایمنی ترافیک، تاکید و بیان کرد:

مسئول سازی و تعیین سهم هر دستگاه در زمینه ارتقاء ایمنی ترافیک می‌تواند یکی از کارکرد‌های همراه سازی رسانه‌ها در پیشبرد ماموریت‌های راهور باشد.

 

 

انتهای پیام///