- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

فراخوان برگزاری کارگاه‌های علمی مشترک ایران و چین در علوم شناختی

صندوق علمی مشترک راه ابریشم برای برگزاری کارگاه‌های علمی مشترک ایران و چین در علوم شناختی فراخوان منتشر کرد.

 

*** توسعه فعالیت‌های علمی در حوزه علوم شناختی

 

به گزارش پژواک [1]، صندوق علمی مشترک راه ابریشم در ششمین فراخوان خود از توسعه فعالیت‌های علمی [2] میان محققان کشورمان و کشور چین در قالب برگزاری کارگاه‌های علمی مشترک در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی حمایت می‌کند.

این فراخوان در راستای همکاری میان پژوهشگران [3] دو کشور و با مشارکت آکادمی علوم چین و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران [4] کشور صورت می‌گیرد.

پژوهشگران و محققان ایرانی علاقه‌مند به ویژه دست اندرکاران و فعالان حوزه علوم و فناوری‌های شناختی برای شرکت در این فراخوان تا اوایل تیرماه فرصت دارند پیشنهادهای خود را برای همکاری مشترک با محققان کشور چین در سامانه [1] صندوق [5] حمایت از پژوهشگران کشور ثبت کنند.

 

*** طرح‌ها و فعالیت‌های تحیقاتی مشترک ایران و چین

 

به گزارش پژواک [1]، در حال حاضر شش طرح تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی میان مراکز علمی ایران و چین [6] در حال اجرا است.

همچنین با حمایت این صندوق دو کارگاه آموزشی مشترک بین محققان ایران و چین در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

کارگاه (دانش اعتیاد: از تحقیقات پایه تا تحقیقات ترجمانی در دانشگاه شهید بهشتی) یکی از فعالیت‌های مشترک ایران و چین نیز بوده که فراهم آوردن زمینه‌های تقویت تحقیقات مشترک ترجمانی بالینی و پایه میان آکادمی علوم چین و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان از اهداف برپایی این کارگاه [7] مشترک در حوزه دانش اعتیاد بود.

 

 

انتهای پیام///