- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ترمیم تعرفه‌های رانژه‌کشی ورود کند

سخنگوی شرکت مخابرات از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست کرد که برای ترمیم تعرفه‌های رانژه‌کشی ورود کند.

 

*** درخواست شرکت مخابرات برای ترمیم تعرفه‌های رانژه‌کشی

 

به گزارش پژواک [1]، محمدرضا بیدخام در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون توقف رانژه‌کشی خطوط تلفن ثابت، اظهار کرد:

آخرین مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات [2] رادیویی [3] در خصوص هزینه‌های مربوط به رانژه‌کشی شرکت‌های اف سی پی توسط شرکت مخابرات ایران مربوط به سال ۱۳۹۵ است که با توجه به تورم سالیانه و افزایش حدود هزار و ۱۰۰ درصدی قیمت سیم رانژه و افزایش ۲۶۰ درصدی هزینه‌های مربوط به نیروی کار، اما متأسفانه با وجود مکاتبات و پیگیری‌های مکرر هیچ اقدام عملی در این خصوص و رفع مشکلات از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام نشده است.

 

وی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های موجود در روند رانژه‌کشی، گفت:

در نتیجه با توجه به شرایط خاص و محدودیت‌های موجود در روند رانژه کشی مربوط به شرکت‌های اف سی پی [4] در مراکز مخابراتی، محدودیت‌هایی مشاهده می‌شود که راهکار‌های متعددی در این خصوص به سازمان تنظیم مقررات پیشنهاد شده است، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

 

*** ضرر ۲ هزار میلیارد ریال شرکت مخابرات در خصوص رانژه‌کشی

 

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پایان سخنان خود با اشاره به میزان و حجم رانژه کشی‌های انجام شده در سال ۹۹، اظهار داشت:

در سال ۱۳۹۹ با توجه به میزان و حجم رانژه کشی‌های انجام شده ضرری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال به شرکت مخابرات ایران وارد شده است و امیدواریم سازمان تنظیم مقررات اقدامی عملی در خصوص ترمیم تعرفه‌های رانژه کشی اف سی پی‌ها با توجه به تورم انجام دهد.

 

*** رانژه کردن خطوط تلفن ثابت برای ارائه ADSL

 

به گزارش پژواک [1]، شایان ذکر است، اخیراً شرکت‌های ارائه کننده اینترنت ثابت (اف سی پی) اعلام کردند که شرکت مخابرات ایران از رانژه کردن خطوط تلفن ثابت برای ارائه ADSL سر باز می‌زند و خواهان دریافت مبالغ بیشتری برای این کار است و شرکت‌های اف سی پی می‌گویند حاضر به تأمین تجهیزات برای رانژه کشی هستند، اما مخابرات [5] اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

رانژه کردن خطوط تلفن ثابت به این معنا است که مسیر سیم تلفن [6] ثابت مشترک در مرکز مخابراتی به گونه‌ای تغییر می‌کند که از تجهیزات شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی [7] (FCP) نیز بگذرد و امکان دریافت اینترنت را در کنار مکالمات [8] صوتی داشته باشد.

صدا و سیما

 

 

انتهای پیام///