- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

افزایش تعداد شکایت از شرکت مخابرات در سال ۹۹

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از افزایش تعداد شکایت از شرکت مخابرات در سال ۹۹ خبر داد.

 

*** رشد تعداد شکایات ثبت شده از شرکت مخابرات

 

به گزارش پژواک [1]، پیمان قره داغی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی [2] به شکایات (۱۹۵)، اظهار داشت:

سهم شرکت مخابرات ایران از کل شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات از ۳۴ درصد در سال ۹۸ به بیش از ۴۲ درصد در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است.

در سال گذشته ۲۱۴ هزار و ۸۱۸ شکایت و در سال ۹۸، میزان ۱۱۸ هزار و ۷۸۷ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که سهم شرکت مخابرات ایران در سال گذشته ۹۱ هزار و ۳۷۸ شکایت و در سال ۹۸، میزان ۴۱ هزار و ۱۰۴ شکایت بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸، تعداد ۲۳ هزار و ۷۵۴ شکایت و در سال گذشته، ۴۳ هزار و ۷۱۰ شکایت در سامانه [3] ۱۹۵ درباره اینترنت [4] شرکت مخابرات ثبت شده است، گفت:

عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم جمع آوری سرویس، تاخیر در نصب و راه‌اندازی و… از شکایات پرتکرار این حوزه هستند.

 

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری در ادامه افزود:

در حوزه تلفن ثابت نیز در سال ۹۸، تعداد ۱۷ هزار و ۳۵۰ شکایت از شرکت مخابرات ایران ثبت شده است که این رقم در سال ۹۹ به ۴۷ هزار و ۶۶۸ مورد افزایش پیدا کرده است.

قطع ارتباط، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده و… از موضوعات شکایات پر تکرار حوزه تلفن ثابت شرکت مخابرات [5] بودند.

 

*** وضعیت عملکرد مناطق مخابراتی

 

قره داغی با اشاره به وضعیت عملکرد مناطق مخابراتی این شرکت، عنوان کرد:

استان‌های تهران با ۳۱ درصد، خراسان رضوی با ۱۴ درصد و خوزستان با ۷ درصد، به ترتیب بیشترین سهم و استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با درصد زیر یک، کمترین سهم از کل شکایات مربوط به شرکت مخابرات ایران در سال ۹۹ را دارا بودند.

 

وی درباره متوسط زمان پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران، بیان کرد:

متوسط زمان پاسخگویی این شرکت، از ۹ روز در سال ۹۸ به ۱۵ روز در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است، در حالی که متوسط زمان پاسخگویی به شکایات سایر اپراتورها از ۱۱ روز در سال ۹۸ به ۹ روز در سال ۹۹ کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری در ادامه گفت: استان های گلستان با ۵۳ روز، گیلان با ۴۰ روز و البرز با ۲۶ روز بیشترین متوسط زمان پاسخگویی و استان‌های سمنان، یزد، قزوین و ایلام با کمتر از دو روز، کمترین متوسط زمان پاسخگویی را در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۹ دارا بودند.

 

*** تدوین برنامه عملیاتی برای ارتقای خدمات و رسیدگی به شکایات

 

به گزارش پژواک [1]، مدیر کل حفاظت از حقوق [6] مصرف‌کننده [7] رگولاتوری [8] در پایان با اشاره به آمارهای سامانه ۱۹۵، اظهار داشت:

با توجه به آمارهای سامانه ۱۹۵، رگولاتوری در سال ۹۹ جلساتی با شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی برگزار کرد.

در این جلسات بر تدوین برنامه عملیاتی برای ارتقای خدمات، رفع شکایات با موضوعات پرتکرار و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات تاکید شد.

 

 

انتهای پیام///