- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

رسانه ها پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهند/ ابلاغ دو ماموریت مهم به خبرگزاری صنایع از سوی وزیر صنعت

وزیر صنعت [1] در بازدید از خبرگزاری صنایع بر پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب از سوی رسانه ها تاکید کرد.
 
 
 
 

*** بازدید وزیر صنعت [1] از خبرگزاری صنایع [1]

 
 
به گزارش پژواک، به نقل از خبرگزاری صنایع [1]، علیرضا رزم حسینی با همراهی تعدادی از معاونین و مدیران وزارتخانه متبوع خود از خبرگزاری صنایع [1] بازدید کرد.
وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، با خبرنگار این رسانه پیرامون وظیفه رسانه‌ها بخصوص خبرگزاری صنایع [1] به عنوان خبرگزاری تخصصی و رسمی کشور در حوزه صنعت در توسعه اقتصادی کشور، گفتگو کرد.
 
 
 

*** ویژگی‌های اقتصاد مستقل

 
 
وزیر صمت در این گفتگو با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد [1] است و رهبر معظم انقلاب آن را یک نقطه‌ کلیدی تعیین‌کننده معرفی کردند، اظهار داشت:
همه ما می‌دانیم که اقتصاد [1] قوی و مستقل، نقطه‌ قوت کشور محسوب می‌شود که می‌تواند به عنوان مانعی بزرگ در مقابل سلطه و نفوذ دشمنان، نقش‌آفرینی کند.
ویژگی‌های اقتصاد مستقل نیز مشخص است، تولید انبوه و باکیفیت یعنی افزایش کمیت و کیفت به صورت موازی، توزیع عادلانه و اجرای عدالت اقتصادی [1]، مصرف بایسته و شایسته و البته، مدیریتی مناسب در همه این موارد را باید از ویژگی‌های این اقتصاد [1] در نظر گرفت.
 
 
 

*** تحقق سیاست‌های اقتصاد [1] مقاومتی

 
 
رزم حسینی در ادامه با بیان اینکه در این مسیر باید اجرا و عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد [1] مقاومتی در دستور کار مسئولان و فعالان اقتصادی و صنعتی کشور قرار گیرد و برای این مهم برنامه‌هایی مناسب تهیه شود، گفت:
در این مسیر راهکارهایی وجود دارد که هرکدام از این راهکارها در جای خود می‌تواند به عنوان یک شاخص مورد ارزیابی قرار گیرد مثل، اقتصاد [1] درون‌زا، اقتصاد [1] مولد و دانش‌بنیان، اقتصاد [1] مردمی و فاصله گرفتن دولت از تصدی‌گری.
 
 
 
بیشتر بخوانید:
• ابلاغ برنامه‌های وزارت صمت برای پشتیبانی از تولید [2]
• سخنگوی فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس: سیاست‌های ابلاغی وزیر صنعت گامی رو به جلو برای تحقق شعار سال است [3]
• ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای تحقق شعار سال در ۳ محور [4]
 
 
 
 
 
*** وظیفه رسانه‌ها در قبال بیانیه گام دوم انقلاب
 
 
وی در ادامه پیرامون وظیفه رسانه‌ها در قبال بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت:
حالا با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نقشه راه در اختیار مسئولان و فعالان حوزه اقتصاد [1]، صنعت و تولید قرار داده است، باید ببینیم وظیفه رسانه‌ها به معنای عام و خبرگزاری صنایع [1] به معنای خاص چیست.
جواب کاملا روشن است، رسانه‌ها و خبرگزاری صنایع [1] به عنوان خبرگزاری تخصصی حوزه صنعت نیز باید بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک مسیر یاب و معیار سنجش عملکرد مسئولان و مدیران دولتی و حتی مدیران بخش خصوصی مدنظر قرار دهند.
 
 

*** دو وظیفه مهم خبرگزاری صنایع [1]

 
 
به گزارش پژواک، وزیر صمت در پایان، پیرامون وظیفه خبرگزاری صنایع [1] در این مسیر نیز، بیان داشت:
خبرگزاری صنایع [1] باید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب دو وظیفه اصلی را برای خود تعریف و پیگیری کند، اولا برنامه‌ها، اقدامات و حتی دستاوردهای مسئولان کشور را بخصوص در حوزه اقتصاد [1] و صنعت بر مبنای ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب مورد پیگیری و ارزیابی قرار دهد و هرکجا که دید مسئول یا مدیری از مسیر تعیین شده در بیاینه، سهوا یا عمدا خارج شده، باید با اطلاع‌رسانی درست و نقد سازنده، آن مسئول و دستگاه مربوطه را به مسیر درست هدایت کند.
وظیفه دومی که شما به عنوان خبرگزاری صن [1]ایع بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب باید برای خود تعریف و پیگیری کنید، بررسی اقتصاد [1] و تولید کشور و تطبیق آن با بیانیه گام دوم انقلاب است.
یعنی شما به عنوان یک رسانه تخصصی صنایع [1] کشور باید بررسی کنید، بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، کدام محور و بخش از اقتصاد [1]، صنعت و تولید کشور مورد غفلت قرار گرفته و بر زمین مانده است.
شما باید با شناخت و بررسی این موارد و در قالب گفتگوهای کارشناسی و سازنده با کارشناسان و نخبگان حوزه‌های مورد نظر، راهکارهای کارشناسی با قابلیت اجرایی را احصاء و در قالب پیشنهاد و حتی یک برنامه اجرایی برای تقویت و عملیاتی کردن حوزه‌های مغفول مانده، در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده و در ادامه نیز آنها را پیگیری کنید.
به نظر من خبرگزاری صنایع [1] با عملیاتی نمودن این دو وظیفه و ماموریت، می‌تواند علاوه بر اهدافی که برای خود به عنوان یک رسانه تخصصی تعریف کرده است، کمک قابل توجهی به کشور به صورت عام و دستگاه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد [1] و صنعت به صورت خاص، داشته باشد و نقش خود را در پیشرفت و ارتقای کشور ایفا کند.
 
 
 
انتهای پیام///