- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

کاشت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نهال از سوی ایرانسل در فارس و لرستان

ایرانسل در راستای اهداف توسعه پایدار و با همکاری بنیاد علوی و گروه‌های مردمی، ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال مثمر را در استان‌های فارس و لرستان کاشت.

 

*** کاشت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نهال از سوی ایرانسل

 

به گزارش پژواک [1]، ایرانسل در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در راستای اهداف مسئولیت اجتماعی و با همکاری بنیاد علوی، در آستانۀ بهار ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال به کشاورزان و باغداران مناطق دهبید استان فارس و کوهدشت استان لرستان اهدا کرد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همگام با تولد طبیعت و در آستانۀ بهار ۱۴۰۰، با همکاری بنیاد علوی، ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال مثمر، در مناطقی از استان‌های فارس [2] و لرستان، در اختیار کشاورزان منطقه قرارداد تا علاوه بر نتایج مستمر توسعۀ‌پایدار و حفظ خاک، به اقتصاد و معیشت خانوارها نیز کمک کرده باشد.

این پروژه با همکاری جهاد کشاورزی و گروه‌های جهادی در مناطق دهبید استان فارس و کوهدشت استان لرستان، با تضمین نگهداری و به ثمر رسیدن نهال‌ها انجام شده است و در طی آن، نهال‌هایی از جمله گردو، بادام، آلو، زردآلو، پسته‌کوهی و… در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گرفته است.

روند اجرایی این پروژۀ بزرگ طبیعی، از جمله مراحل اهدا و کاشت [3] نهال‌های اهدایی از سوی ایرانسل، همچنان ادامه خواهد داشت.

 

*** هماری مشترک ایرانسل و سازمان حفاظت محیط‌ زیست

 

ایرانسل همچنین در راستای اهداف مسؤولیت اجتماعی، ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ و همزمان با روز جهانی زمین، با هدف «مصرف [4] کمتر پلاستیک»، «تولید زباله کمتر» و «مصرف بهینه انرژی‌های تجدید ناپذیر» که منجر به «زمین پاک»، «طبیعتی سالم [1]» و «آینده‌ای روشن» می‌شود، همکاری مشترکی را با سازمان حفاظت محیط‌ زیست آغاز کرده است.

این همکاری در نخستین گام، با پیگیری اهداف آموزشی، ترویجی و فرهنگ‌سازی [5] و اطلاع‌رسانی بر بسترهای آمادۀ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران آغاز شده است و در ادامه نیز فعالیت‌های دیگری را در بر خواهد گرفت.

ایرانسل پیش از این نیز با هدف حفاظت از محیط زیست، از اسفندماه [6] ۱۳۹۶، پروژۀ مشارکتی درختکاری را با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز کرده و همچنین علاوه بر برگزاری کمپین «حذف قبض کاغذی» در سال ۱۳۹۶، پروژه کاشت و نگهداری ۱۵هزار اصله نهال در فاصله سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را با موفقیت [7] ۹۵ درصد به اتمام رسانده و به سازمان منابع طبیعی تحویل داده است.

 

 

انتهای پیام///