- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

آغاز جریمه روزانه تا ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورهای متخلف

پس از اعلام جزئیات تخلف اپراتورها برای ایجاد اختلال در شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس، اعمال جریمه روزانه تا ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورهای متخلف از ۵ اردیبهشت آغاز شد.

 

*** جریمه روزانه تا ۵۰ میلیارد تومان برای اپراتورهای متخلف 

 

به گزارش پژواک [1]، جریمه اپراتورها از ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود و آن‌ها تا زمان برطرف نکردن اختلال‌ها به مدت یک هفته روزانه تا ۵۰ میلیارد تومان جریمه خواهند شد.

سازمان تنظیم مقررات بر اساس مصوبه‌ هیات وزیران در سوم اردیبهشت، همان‌طور که موظف شده بود پس از جمع‌آوری مستندات فنی، علت محدودیت، اختلال یا انسداد را به اپ‍راتورها اعلام و هم‌زمان مراتب محدودیت، اختلال یا انسداد [2] را در پایگاه اطلاع‌رسانی کرد.

بررسی‌های سازمان تنظیم مقررات نشان می‌دهد اپ‍راتورهای همراه اول، ایرانسل [3] و مخابرات با تغییر نحوه مسیریابی و تغییر DNS، دسترسی به کلاب‌هاوس [4] را محدود کردند تا این‌طور به نظر برسد که این شبکه اجتماعی دچار اختلال شده است.

با توجه به گذشت ۲۴ ساعت از زمان اعلام جزئیات تخلف، از آن‌جا که اپ‍راتورها با گذشت ۲۴ ساعت نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکرده‌اند، سازمان تنظیم مقررات موظف است تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان، اپراتور متخلف را جریمه [5] کند و اپ‍راتور با اعلام سازمان تنظیم مقررات باید مبالغ را به حساب خزانه‌داری [6] کل کشور واریز کند.

 

*** تعلیق مدت اعتبار پروانه اپراتورها

 

به گزارش پژواک [1]، در صورتی که پس از یک هفته از اعلام سازمان تنظیم مقررات [1]، اپ‍راتورها نسبت به رفع محدویت، اختلال یا انسداد اقدام نکنند، سازمان تنظیم مقررات مجاز است با رعایت وظایف و اختیارات مقرر در اساسنامه و دیگر قوانین و مقررات مربوطه، علاوه بر جریمه تعیین شده در بند ۲ این تصویب‌نامه، نسبت به تعلیق [7] (لغو موقت) یا کاهش مدت اعتبار پروانه اپراتور حداکثر به مدت دو سال اقدام کند.

 

 

انتهای پیام///