- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

اجرای ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات از اجرای ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند در سال ۹۹ خبر داد.

 

*** برنامه برای توسعه اقتصاد هوشمند

 

به گزارش پژواک [1]، علی عبدالهی درخصوص توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند، اظهار داشت:

سال ۹۹ معادل ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقت‍صاد هوشمند عملیاتی شد و در ارزیابی دولت الکترونیک نیز وزارت اقتصاد رتبه نهم را کسب کرد.

خزانه‌داری الکترونیک و سامانه مدیریت بدهی و تسویه اسناد خزانه در سال ۹۹ به سرانجام رسید و در زیر مجموعه‌های وزارتخانه نیز پروژه‌هایی چون پنجره واحد خدمات مالیاتی [2]، دریافت کد یکتا برای بیمه، استفاده از تجهیزات هوشمند [3] برای ردیابی و ارزشیابی کالاها، سجام و توزیع سود سهام به صورت الکترونیکی محقق شد.

 

وی در ادامه، بیان کرد:

سال ۱۴۰۰ هم مبتنی بر سند اقت‍صاد هوشمند [4] به زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد نامه زده شده که پروژه و طرح‌های خود را اعلام کنند تا برنامه اجرایی شکل بگیرد.

هدف در سال ۹۹ این بود که بخش‌هایی که به سمت الکترونیک [1] شدن حرکت نکردند را به این سمت ببریم و امسال سعی می‌شود تا به سمت هوش تجاری و بیگ دیتا حرکت کنیم و از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده کنیم.

در این زمینه مطالعاتی را مبنی بر بکارگیری بلاکچین‌ در زیر مجموعه‌های وزارتخانه ِ [5]آغاز شده که می‌خواهیم با دو مرکز بزرگ در این زمینه، تفاهم نامه امضا و به این سمت حرکت کنیم.

 

 

بیشتر بخوانید:

تعریف دو وظیفه مهم برای خبرگزاری صنایع از سوی وزیر صنعت / پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهید [6]

 

 

*** پنجره واحد فرصت سرمایه‌گذاری

 

به گزارش پژواک [1]، رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند در پایان با اشاره به پنجره واحد فرصت سرمایه‌گذاری، بیان کرد:

پنجره واحد برای کل متقاضیان داخل کشور و ذی نفعان خارجی است که تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح ملی و فراملی را به صورت مکانیزه در اختیار افراد قرار می‌دهد.

اطلاعاتی چون ابعاد پروژه، مشخصات فنی پروژه، میزان سرمایه مورد نیاز و سایر اطلاعات [7] در فرم‌های مربوطه این پنجره قرار می‌گیرد و امکان مقایسه و جست‌وجو فرصت سرمایه‌گذاری [8] براساس معیارهای دیگر و درخواست سرمایه‌گذاری را نیز فراهم می‌کند.

 

 

انتهای پیام///