- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

اختصاص ۱۰ میلیون سیم کارت ویژه برای دانش آموزان

معاون وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱۰ میلیون سیم کارت ویژه برای دانش آموزان خبر داد.

 

*** شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل

 

به گزارش پژواک [1]، سید جواد حسینی درخصوص حضور دانش آموزان در کلاس مجازی، اظهار کرد:

شرط حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی همانند کلاس‌های حضوری است و در صورتی که دانش آموزی غیبت غیرموجه داشته باشد از ورود به پایه بالاتر محروم خواهد شد.

 

وی از شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود:

مدیران و معلمان مدارس موظف هستند این دانش آموزان را شناسایی و راهکارهای بازگشت به تحصیل را برای آن‌ها فراهم کنند.

 

*** ۱۰ میلیون دانش‌آموز سیم کارت ویژه می‌گیرند

 

حسینی از اختصاص ۱۰ میلیون سیم کارت ویژه برای دانش آموزان خبر داد و گفت:

این سیم کارت‌ها فقط قابلیت استفاده آموزشی دارند و با هماهنگی که با وزارت ارتباطات انجام شده، این سیم کارت‌ها و اینترنت آن‌ها برای دانش آموزان رایگان است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف استفاده از این سیم کارت‌ها، ایجاد اینترنت پاک برای دانش آموزان است، تاکید کرد:

دانش آموزان استفاده کننده از این سیم کارت‌ها تنها می‌توانند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و از شبکه آموزشی شاد برای آموزش مجازی استفاده کنند.

هم اکنون فقط ۱۱ درصد دانش آموزان تلفن همراه اختصاصی دارند و بقیه از تلفن‌های همراه پدر یا مادر برای شرکت در کلاس‌های مجازی استفاده می‌کنند.

 

*** اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزی در بودجه ۱۴۰۰

 

به گزارش پژواک [1]، معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان از طریق شبکه شاد [1] آموزش مجازی را دنبال کردند و ۳۰ درصد دانش آموزان یعنی حدود سه میلیون دانش آموز از آموزش مجازی [2] بی‌بهره ماندند، تصریح کرد:

۷۰۰ هزار نفر از این دانش آموزان در مناطقی هستند که پوشش شبکه ملی ارتباطات وجود ندارد و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز از وسایل ارتباطی [3] هوشمند [4] بی‌بهره هستند.

با اعتبارات آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی و ۲۵ تشکل مردم نهاد تاکنون بیش از ۲۶۱ هزار تبلت و تلفن همراه در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان‌ها و نهادهای مردمی منعقد کرده‌ایم، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت در اختیار دانش آموزان [5] قرار خواهد گرفت.

کارخانجات تولید تبلت سالانه فقط امکان تولید ۶۰ هزار تبلت را دارند و با هماهنگی‌های به وجود آمده تا یک ماه آینده خط تولید تبلت [6] ویژه دانش آموزان در شرکت صنایع [5] آموزشی ایران راه‌اندازی خواهد شد.

در بودجه ۱۴۰۰ آموزش و پرورش نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت [7] دانش آموزی در نظر گرفته شده است.

 

 

انتهای پیام///