- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ناحیه نوآوری؛ مدل‌ها

نواحی نوآوری در حال رشد را می‌توان در ده‌ها شهر و کلانشهر یافت که این مناطق به یکی از سه مدل کلی پایبند هستند.

 

*** مدل Anchor plus

 

به گزارش پژواک [1]، در درجه اول در مرکز شهرها و میانه‌های شهرهای مرکزی یافت می‌شود، محلی است برای توسعه چند منظوره در مقیاس بزرگ در اطراف موسسات اصلی و پایگاه غنی شامل شرکت‌های مرتبط کارآفرینان و شرکت‌های فعال در اقتصاد [1] نوآوری است.

به عنوان بهترین مثال‌ها برای این مدل می‌توان به ناحیه نوآوری Kendall در کمبریج و ناحیه Cortex در سنت لوئیس اشاره کرد.

 

*** مدل Re-imagined Urban Area

 

نواحی شهریه باز طراحی شده که اغلب در نزدیکی یا کنار حواشی ساحل‎های تاریخی یافت می‎شوند، محلی است که مناطق صنعتی و انبارها در حال ایجاد تحول ظاهری و اقتصادی هستند.

این تحول تا حدی از طریق دسترسی ترانزیتی، وجود بنای تاریخی و نزدیکی آنها به شهرهایی [2] با هزینه ایجاد بالا تامین می‌شود و این پتانسیل با حضور موسسات تحقیقاتی پیشرفته و شرکت‏‎های مجری تکمیل می‌شود.

برای این مدل، بازسازی قابل توجهی که در ساحل South Boston و منطقه Union Lake South Seattle حال انجام است، می‌توان مثال زد.

 

*** مدل Urbanized Science park

 

به گزارش پژواک [1]، پارک علمی شهری که معمولاً در مناطق درون و برون شهری یافت می‌شود، محلی است که به صورت سنتی از طریق مناطق جدا افتاده است.

مناطق گسترده نوآوری از طریق افزایش تراکم و تزریق فعالیت‌های جدید( از جمله خرده فروشی‎ها و رستوران‌ها )در حال توسعه شهرنشینی هستند.

پارک مثلث تحقیقاتی کارولینای شمالی شاخص‌ترین پردیس تحقیق و توسعه [3] قرن بیستم، قوی‎ترین مثال برای این مدل است.

در نوامبر ۲۰۱۲، RTP از یک طرح جامع ۵۰ ساله جدید رونمایی کرد که شاخص تمرکز بیشتر از ساختمان و امکانات رفاهی از جمله ایجاد یک منطقه پر جنب و جوش مرکزی، اضافه کردن حداکثر ۱۴۰۰ واحد مسکونی [4]، خرده‌فروشی و امکانات احتمالی ساخت یک خط حمل و نقل ریلی [5] سبک برای اتصال پارک به مناطق دیگر بود.

 

 

 

 

انتهای پیام///