- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ویژه برنامه‌های ماه رمضان در شهرری به صورت مجازی برگزار می‌شود

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استقبال از ماه رمضان در شهرری از برگزاری ویژه برنامه‌های این ماه به صورت مجازی خبر داد.

 

*** برگزاری ویژه برنامه‌های ماه رمضان در شهرری به صورت مجازی

 

به گزارش پژواک [1]، فرهاد افشار درخصوص برگزاری ویژه برنامه‌های ماه رمضان در شهرری، اظهار داشت:

همزمان با فرارسیدن ماه رمضان و باتوجه به شیوع ویروس کرونا، ویژه برنامه‌های این ماه با محوریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و می‌‍بایست با همدلی و تقویت هویت دینی و معنویت سپری شود، خاطرنشان کرد:

به منظور بهره‌مندی شهروندان از فیوضات این ماه عزیز، بارگذاری دعاهای ماه مبارک رمضان بصورت روزانه، قصه خوانی کوتاه و ارسال [2] فیلم و انتشار آن در فضای مجازی، تولید فیلم و پوستر فرهنگی و اجتماعی و نشر آن در شبکه های اجتماعی در دستور کار شهرداری [3] منطقه ۲۰ است.

مسابقه‌های کتابخوانی به مناسبت ولادت امام حسن (ع)، عکاسی با موضوع سفره افطار ساده و جزء خوانی قرآن به صورت آنلاین نیز از دیگر برنامه‌های مجازی شهرداری محسوب می‌شود.

 

*** جرای پویش ۱+۱ در ماه مبارک رمضان

 

به گزارش پژواک [1]، شهردار منطقه ۲۰ تهران در پایان اجرای گلبانگ اذان در بالکن منازل و انتشار در فضای مجازی، برگزاری مراسم آئینی از قبیل چاووشی خوانی و دمامه‌زنی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ماه رمضان عنوان کرد و بیان داشت:

علاوه بر فضای مجازی شهرداری منطقه ٢٠ فضاسازی شهری و انجام آئین غبارروبی مساجد و اماکن مذهبی را هم انجام داده است.

اطعام دادن در ایام ماه رمضان [4] اهمیت دارد، تهیه بسته ارزاق در قالب کمک‌های مومنانه از طریق سرای محلات و سمن‌های خیریه، اطعام [5] کودکان تحت پوشش [1] مراکز پرتو و اجرای پویش ۱+۱ در این ماه مبارک انجام خواهد شد.

در منطقه ۲۰ تهران ویژه برنامه‌هایی برای مددجویان مددسرا تدارک دیده شده است.

سفره‌های مهربانی، قرائت قرآن در قالب برنامه عطر آیه، ترویج سبک زندگی امام حسن(ع) و اجرای سخنرانی مذهبی تواشیح و موسیقی در شب ولادت [6] آن حضرت از برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام در مددسرای [7] این منطقه است.

 

 

انتهای پیام///