- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

مذاکرات مایکروسافت برای خرید شرکت هوش مصنوعی

مایکروسافت سرگرم مذاکرات پیشرفته برای خرید شرکت هوش مصنوعی و فناوری گفتار نیوآنس کامیونیکیشنز به ارزش حدود ۱۶ میلیارد دلار است.

 

*** مذاکرات مایکروسافت برای خرید شرکت هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک [1]، مایکروسافت سرگرم مذاکرات پیشرفته برای خرید شرکت هوش مصنوعی و فناوری گفتار نیوآنس کامیونیکیشنز به ارزش حدود ۱۶ میلیارد دلار است.

 

یک منبع آگاه از مذاکرات اظهار کرد:

قیمت مورد مذاکره می تواند ارزش هر سهم شرکت نیوآنس را حدود ۵۶ دلار تعیین کند و ارزش این شرکت را به ۱۶ میلیارد دلار برساند.

چنین قیمتی ۲۳ درصد بالاتر از قیمت نهایی معاملات سهام نیوآنس در روز جمعه خواهد بود.

بلومبرگ نیوز که برای نخستین بار خبر این مذاکرات را منتشر کرد، اعلام کرده بود این مذاکرات ادامه دارد و همچنان ممکن است به نتیجه نرسد.

شرکت نیوآنس که فناوری تشخیص صدای این شرکت به راه‌اندازی دستیار سوتی سیری اپل کمک کرد، نرم افزار برای بخش‌های مختلف از بهداشت و سلامت گرفته تا صنایع خودروسازی می‌سازد.

 

بر اساس گزارش رویترز، توافق با نیوآنس دومین توافق بزرگ مایکروسافت پس از خرید ۲۶.۲ میلیارد دلاری شبکه اجتماعی لینکدین در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

 

*** معاملات مایکروسافت در سال‌های اخیر

 

به گزارش پژواک [1]، بلومبرگ نیوز ماه گذشته گزارش کرده بود مایکروسافت سرگرم مذاکره برای خرید اپلیکیشن چت صوتی بازی ویدیویی دیسکورد به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

این غول نرم افزاری در قراردادی که سال جاری بسته شد، شرکت سازنده بازی ویدیویی زِنی مکس مدیا را به مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

مایکروسافت چند دهه قبل با انجام پروژه های تحقیقاتی و تمرکز بیل گیتس، یکی از موسسانش [2] برای یافتن راه‌هایی برای ساده تر صحبت انسان با رایانه ها با استفاده از انگلیسی سلیس، وارد عرصه هوش مصنوعی شد.

این شرکت در سال‌های اخیر هزاران کارمندش [3] را به کار در بخش هوش مصنوعی گمارده و ابزارهایی را برای مشتریانش عرضه کرده که می‌‌توانند با استفاده از آنها، اپلیکیشن‌هایی بسازند که صحبت را درک و ترجمه می‌کنند و تصاویر را شناخته و موارد غیرطبیعی را تشخیص می‌دهند.

 

 

انتهای پیام///