- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

شرکت‌های تجاری؛ هدف اول حملات سایبری دولت‌ها

نتایج یک پژوهش علمی نشان می‌دهد در سال‌های اخیر شرکت‌های تجاری به هدف اول حملات سایبری مورد پشتیبانی دولت‌ها مبدل شده‌اند.

 

*** هدف اول حملات سایبری دولت‌ها

 

به گزارش پژواک [1]، نتایج یک پژوهش علمی نشان می‌دهد در سال‌های اخیر شرکت‌های تجاری به هدف اول حملات سایبری مورد پشتیبانی دولت‌ها مبدل شده‌اند.

هدف از انجام این حملات سرقت اسرار تجاری شرکت‌ها و برنامه‌ریزی برای انجام حملات موفق آینده با بررسی اطلاعات مسروقه قبلی است.

این بررسی نشان می‌دهد حم‍لات سایبری مورد حمایت دولت‌ها از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته و اگر چه در ابتدا تنها یک سوم حملات سایبری دولتی بر علیه شرکت‌های تجاری انجام می‌شد، اما این رقم پیوسته در حال افزایش است.

 

*** دیگر اهداف دولت‌ها برای حملات سایبری

 

به گزارش پژواک [1]، بعد از شرکت‌های تجاری، صنایع دفاعی قابل دسترس در فضای سایبر، مؤسسات رسانه‌ای، دولت‌ها [2] و زیرساخت‌های حیاتی و کلیدی کشورها از جمله دیگر اهداف حم‍لات سایبری دولت‌ها بر علیه یکدیگر هستند.

در ماه‌های اخیر حمله به شرکت‌های دارویی و فناوری باتوجه به شیوع ویروس کرونا [3] و افزایش اهمیت و جایگاه فناوری در زندگی روزمره انسان‌ها افزایش زیادی داشته است.

با توجه به اینکه دولت‌ها از منابع و فرصت کافی برای طرح‌ریزی ح‍ملات سایبری برخوردارند، می‌توان انتظار داشت که روند حملات مذکور در آینده باز هم تشدید شود.

 

 

انتهای پیام///