- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

همراه اول برای حوزه محتوا آستین بالا زد

همراه اول که به زعم وزیر ارتباطات لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال است، علاوه بر پرچم‌داری در تکنولوژی‌های جدید ارتباطی نظیر ۵G، به شکل مویرگی در حال تحول اکوسیستم دیجیتال است.
 
 

*** همراه اول برای حوزه محتوا آستین بالا زد

 
 
به گزارش پژواک، شرکت ارتباطات سیار ایران همزمان با فرارسیدن نوروز باستانی، دست به ابتکار عملی در حوزه «تولید محتوا» زد که نهایتا توانست رکوردی در حوزه اجرای بزرگترین رویداد تاریخ موسیقی ایران به ثبت رساند.
ماحصل مشارکت همراه اول در تولید نماهنگ «منو بشناس» با اجرای هم‌زمان ۴۰ خواننده سرشناس کشور در کنار یکدیگر و انتشار از طریق بسترهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، موزیک ویدیویی تاریخی را رقم زد که رکوردی در تولیدات محتوایی مبتنی بر پلتفرم‌های دیجیتال از منظر میزان مشارکت هنرمندان به حساب می‌آید.
اپراتور اول تلفن همراه ماموریت خود را «تحقق رویای دیجیتال» ترسیم کرده و رویکرد خود را بر توسعه و تحول اکوسیستم دیجیتال کشور گذاشته است؛ راهبرد تحقق این اهداف هم در سه لایه «کسب و کار اصلی»، «نزدیک به کسب و کار اصلی» و «فراتر از کسب و کار اصلی» برنامه‌ریزی شده است.
 
 

*** توسعه زیرساخت‌های فنی و ارتباطی

 
 
با توجه به نقش‌آفرینی فعال این اپراتور در توسعه زیرساخت‌های فنی و ارتباطی که نهایتا سال گذشته منتج به ثبت «بالاترین سرعت اینترنت ایران» بر روی بستر ۵G شد، توجه جدی و توامان به مقوله «محتوا»، نشان از نگاه استراتژیک این اپراتور به ظرفیت‌های داخلی و همان نگاه تحول‌آفرین در تمامی ابعاد اکوسیستم دیجیتال کشور دارد.
نقش یک اپراتور در توسعه متوازن اکوسیستم دیجیتال زمانی برجسته‌تر می‌شود که وزیر ارتباطات کشور به عنوان حاکم فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از راهبرد پنج ساله همراه اول، این اپراتور را «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال» توصیف می‌کند و نشان از حساب ویژه باز کردن دولت روی بسترهای پرقدرت ارتباطی یک اپراتور دارد.
با اجرای ایده نماهنگ منو بشناس، وجهه‌ای از نقش اپراتورهای ارتباطی در تولید محتوا و فضاسازی برای نقش‌آفرینی فعالان حوزه محتوا نمایان شد و قطعا فرصتی را در اختیار سایر فعالان اکوسیستم ارتباطی کشور قرار می‌دهد تا از فرصت‌های موجود استفاده کنند.
البته این نخستین حضور اپراتورها در بخش محتوا نیست و همراه اول بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۹) و به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین کنسرت آنلاین کشور را که از طریق «روبیکا» و «آیگپ» قابل تماشا بود، پخش کرد و به رکورد ١.٧ میلیون تماشا برای اولین بار در ایران دست یافت.
 
 

*** غنی‌سازی محتوای شبکه ملی اطلاعات

 
 
حضور در حوزه محتوا با رویکرد غنی‌سازی محتوای شبکه ملی اطلاعات و ثبت این رکوردها برای نخستین بار در فضای اکوسیستم دیجیتال، در حالیکه مصرف اینترنت با شیوع کرونا تا دو برابر افزایش یافت و فشار بسیار زیادی بر شبکه اپراتورها وارد شد، به همگان ثابت کرد که ظرفیت‌های لازم برای تحقق اقتصاد دیجیتال و به نوعی تحقق رویای دیجیتال در کشور فراهم است و اپراتورها توانمندی تحول‌آفرینی را دارند به شرطی که سایر بخش‌ها نیز تسهیل‌گر و زمینه‌ساز حضور توانمندی‌های بومی باشند.
توسعه زیرساخت‌های فنی و تولید محتوا، دو بال اکوسیستم دیجیتال کشور هستند که نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور به عینه نشان داد فرصت نقش‌آفرینی فعال و به صورت همزمان در هر دو حوزه وجود دارد.
پس از مشارکت در تولید و اکران بزرگترین رویداد تاریخ موسیقی کشور توسط اپراتور پرچم‌دار ۵G ایران، سری ویژه برنامه «منو بشناس» نیز از ششم فروردین ماه با اجرا و میزبانی فرزاد فرزین، خواننده پاپ کشور از طریق اپلیکیشن روبیکا برای تمامی ایرانیان روی صحنه رفته است.
این ویژه برنامه چهار قسمتی با توجه به جاری بودن محدودیت‌های اجتماعی متناسب با دوران کرونا و ایجاد ساعاتی خوش و مفرح برای خانواده‌های ایرانی، پخش می‌شود که در متن آن،گروه موسیقیایی «رستاک» نیز به اجرای اختصاصی برای مخاطبان این برنامه می‌پردازد.
 
 

*** سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و فنی

 
 
به گزارش پژواک، بنابراین ابتکار عمل این اپراتور ارتباطی کشور و تمرکززدایی از سرمایه‌گذاری صرف در حوزه زیرساخت و فنی، نویدبخش تحولی بزرگ در آستانه قرن جدید است که می‌تواند تمامی بخش‌های کشور را درگیر چارچوب و مدلی جدید از نقش‌آفرینی در عصر دیجیتال کند؛ و همانطور که با ایجاد زیرساخت‌های لازم در دوران شیوع کرونا فرصت دورکاری‌ها را فراهم آورد، با ایجاد و توانمندسازی پلتفرم‌های دیجیتال نیز، بسترساز خلق ثروت برای کشور شود.
 
 
انتهای پیام///