- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با روش خرید و فروش ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا تهران از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری پیرامون سرقت ارز دیجیتال به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 

*** کلاهبرداری با روش خرید و فروش ارز دیجیتال

 

به گزارش پژواک [1]، سرهنگ داود معظمی گودرزی از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری درخصوص سرقت ارز دیجیتال خبر داد و اظهار داشت:

با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس مبنی بر سرقت ارز دیجیتال از وی به ارزش تقریبی سه میلیارد و پانصد میلیون ریال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام [2] با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، آشنا شده است و متهم پس از جلب اعتماد وی به ایمیل شخصی و رمز عبور و حساب ارز دیجیتال قربانی دسترسی پیدا می‌کند.

کارشناسان پلیس فتا تهران [3] بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی‌وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم [4] به دست آوردند و سرانجام این شیاد اینترنتی [5] شناسایی شد.

 

*** راه‌های مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری

 

به گزارش پژواک [1]، رئیس پلیس فتا تهران در پایان با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرده است، تصریح کرد:

این مجرم سایبری با هویتی جعلی و جلب اعتماد شاکی و با به دست آوردن اطلاعات [6] شخصی حساب کاربری قربانی از وی کلاهبرداری کرده است.

ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری [7]، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی [1] بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام///