- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

خلاصه نامه چهل و سه سناتور کنگره آمریکا درباره ایران

۵ فروردین ۱۴۰۰، چهل و سه سناتور کنگره آمریکا، از هر دو حزب، نامه‌ای درباره ایران، خطاب به بایدن نوشتند.

*** نامه ۴۳ سناتور کنگره آمریکا درباره ایران

به گزارش پژواک، ۵ فروردین ۱۴۰۰، چهل و سه سناتور کنگره آمریکا، از هر دو حزب، نامه‌ای درباره ایران، خطاب به بایدن نوشتند.
در این نامه به صورت خلاصه آمده است:
هدف این نامه تاکید مجدد بر دیدگاه کنگره و رهبران دو حزب،‌ مبنی بر خطر ایران هسته‌ای نسبت به امنیت ملی آمریکا و متحدانش هست.
اگرچه ما نسبت به برجام سال ۲۰۱۵ و سیاست فشار حداکثری ترامپ اختلاف نظر داریم، ولی باید با این واقعیت مواجه بشیم که ایران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش‌ رو به سرعت خطرناکی افزایش داده، از جمله با افزایش تعداد سانتریفیوژ‌های تحقیقاتی و تولیدی، و همینطور غنی‌سازی تا سطح ۲۰٪.
همینطور اتفاق نظر داریم که خارج از برنامه هسته‌ای، ایران از طریق فروش تسلیحات از جمله موشک‌ های با دقت بالا، حمایت از گروهک‌های شیعه که نظامیان آمریکایی رو هدف قرار می‌دهند، و حمایت از سازمان‌های تروریستی و سایر نیروهای خبیث منطقه، نسبت به امنیت آمریکا و جهان تهدید اعمال می‌کند.
همینطور نسبت به نقض حقوق بشر مردم ایرا‌ن، و بسط برنامه موشک‌های بالستیک و کروز ایر‌ان نگرانیم.
با نگاه به آینده بر این باوریم که باید از تمام توان دیپلماسی و ابزارهای اقتصادی خود، در همکاری با متحدانمون در شورای امنیت سازمان ملل و همینطور کشورهای منطقه استفاده کنیم، تا به توافقی دست پیدا کنیم که ایران را تا ابد از دستیابی به بمب هسته‌ای محروم می‌کند، و به طور جدی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه خاورمیانه و همینطور برنامه موشکیش را مهار می‌کند.
بدیهی است که شدیدا نگران تهدیداتی هستیم که متوجه نیروها و دارایی‌های آمریکا در عراق و کشورهای منطقه، و همینطور شرکای منطقه‌ای‌مون هست.
بر این باوریم که مشورت شما با متحدان اروپایی، اسرائیل، و شرکای امنیتی ما در خلیج، در مورد مسیر پیش رو با ایر‌ان، بسیار اهمیت داره.
پیمان ابراهیم این امید رو ایجاد می‌کنه که شرکا و متحدانمون بتونند همکاری منطقه‌ای رو گسترش بدهند.
در نهایت بر این باوریم که آزادی شهروندان آمریکایی که ناعادلانه در ایران زندانی شده‌اند، از جمله باقر نمازی، سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی، بسیار مهم است.
قدردان تعامل دولت شما با کنگره تا بدینجا هستیم.
امیدواریم و انتظار داریم که این شفافیت ادامه پیدا کند.
بایستی که ایر‌ان نسبت به سیاست آمریکا هیچ تردیدی نداشته باشد.
شاید دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها تفاوت تاکتیکی داشته باشند، ولی در جلوگیری از دستیابی ایر‌ان به بمب هسته‌ای، و پرداختن به طیفی از رفتارهای غیرمجاز ایران متحد هستیم.
از همکاری با شما در جهت نیل به این اهداف استقبال می‌کنیم.
امضاء ۴۳ سناتور
انتهای پیام///